Na Prix Bohemia Radio už poroty slyšely první soutěžní příspěvky z kategorií Pořad o hudbě a Drama

Slavnostní zahájení má rozhlasový festival Prix Bohemia Radio teprve před sebou, oficiálně začne až koncertem rozhlasových symfoniků v Obecním domě dnes večer. Jednotlivé snímky se už ale celý den přehrávají v největším rozhlasovém studiu S1 na Vinohradské třídě v Praze. Na programu byly soutěžní kategorie Pořad o hudbě a Drama.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

sestava mikrofonů pro mluvené slovo

sestava mikrofonů pro mluvené slovo | Foto: Pavel Šaman

Rozhlasový snímek Osamělé večery Dory N. je jedním z deseti nominovaných v kategorii Drama. Zájemci ho mohli slyšet hned na prvním poslechovém semináři letošní Prix Bohemia Radio. Hra působivě zachycuje osud dcery české spisovatelky Boženy Němcové Theodory. Její autorka Milena Štráfeldová ji napsala původně pro divadlo.

„Tam bylo důležité to, že se mluvilo o demytizaci, která nicméně není bulvarizující, a že to tedy možná i pro členy poroty nebo pro posluchače, kteří jsou znalí života Boženy Němcové, přeci jenom přineslo určité objevné momenty,“ vysvětluje Milena Štráfeldová, která musela publiku odpovídat na řadu otázek.

Hlavní roli si zahrála Taťjana Medvecká a autorka přiznává, že to byl tak trochu její splněný sen: „To, že ji odehrála v rozhlase, skutečně naplnilo tu moji úplně nejpůvodnější autorskou představu.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O prvním dnu Prix Bohemia Radio v rozhlasovém studiu S1 na Vinohradské informovala redaktorka Eva Rajlichová

Prix Bohemia Radio je pro rozhlasové autory jedinečná příležitost jak nasbírat zkušenosti i prostřednictvím debat bezprostředně po poslechu.

„Když srovnávám s dalšími ročníky, mám pocit, že se počet lidí, kteří si pořady přijdou poslechnout a kteří o to mají zájem, zvyšuje. Z toho mám samozřejmě radost. Nicméně bohužel ta první diskuse byla hodně mezi mnou, režiséry a porotci, daleko méně se do toho zapojovalo publikum, z nějakého možná ostychu,“ říká režisér Aleš Vrzák, který první soutěžní blok moderoval.

Hodnotila se i technická kvalita soutěžních příspěvků; připomínky technického rázu byly jak k Osamělým večerům Dory N., tak i ke hře nevěra, kterou režírovala Hana Kofránková. Jeden z posluchačů, Martin Velíšek, jinak dramaturg Českého rozhlasu Vltava, si ale myslí, že běžný posluchač tak nároční není.

Přehrát

00:00 / 00:00

Letošní Prix Bohemia Radio na Radiožurnálu přiblížil ředitel programu Českého rozhlasu René Zavoral

„Já to většinou vnímám spíš z té obsahové stránky nebo dramaturgických kvalit, ne tolik už z té zvukové stránky věci, kde jsem takovým dejme tomu poučeným laikem. Takže tam pak věřím, že člověk, který jde čistě po profesní věci a vadí mu takové věci jako roztržený dech, kterého já si opravdu nevšimnu, že jeho to při samotném poslechu ruší,“ poznamenává Velíšek.

Festival Prix Bohemia Radio oficiálně zahájí koncert ve Smetanově síni Obecního domu, zítra se budou ve studiu S1 poslouchat soutěžní příspěvky z kategorií Dokument a Autoanonce. Během dnešního slavnostního večera převezme zpravodaj Českého rozhlasu v Bruselu Ondřej Houska Cenu Karla Kyncla.

Eva Rajlichová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme