Osudy hříšných žen inspirovaly Dagmar Peckovou k natočení nového alba

Ještě před dvěma lety uvažovala Dagmar Pecková o tom, že možná přestane zpívat. Pak ale došlo k osudovému setkání a česká mezzosopranistka natočila album Hříšnice. K ženám zmítaným osudem a tragickými činy má svou osobností evidentně blízko. Na nové desce je ztvárňuje s neuvěřitelnou vášní, energií i temperamentem.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dagmar Pecková | Foto: Michael Erhart

Máří Magdalena z opery Julesa Masseneta, Elektra nebo Salome z oper Richarda Strausse nebo postava Kundry z Wagnerova Parsifala. To všechno jsou ženy, které umí vášnivě milovat, stejně vášnivě se ale dokážou také mstít nebo zabíjet. Zhrzené svými milenci vraždí nejen své polovičky, ale třeba i vlastní děti.

Tragické osudy těchto hříšných žen a jejich rozervané nitro oslovily českou mezzosopranistku Dagmar Peckovou natolik, že se rozhodla věnovat jim celé album.

Přehrát

00:00 / 00:00

S mezzosopranistkou Dagmar Peckovou rozmlouvala o novém albu Martina Kaňková

„Rozklady psychického rázu v ženě a v jejím hudebním zpracování mě natolik zaujaly, že jsem se po tom začala pídit, a to, co zaznělo na desce, je ještě vlastně výběr toho, co se mi dostalo do rukou,“ říká Dagmar Pecková.

Ještě nedávno se ale zdálo, že se na koncertní pódia natožpak s novou deskou jen tak nevrátí. Bojovala s vyhořením a dokonce uvažovala o tom, že úplně přestane zpívat.

„Byla jsem vyčerpaná, už jsem nechtěla vůbec nic. Umění je samozřejmě nošení vlastního nitra na trh, na jeviště. Já už jsem nevěděla jak, nevěděla jsem, co v sobě objevit, jakou sílu, takže už jsem si řekla, že to snad ani nemá smysl,“ vzpomíná dnes Dagmar Pecková.

Osud jí ale do cesty poslal pařížského psychiatra Williama Diddena. Ten ji přivedl nejen k osobnímu, ale i k velkému uměleckému restartu. Svou deskou chce proto podpořit lidi, kteří bojují s nějakým osobním problémem nebo nemocí.

„Chci tím naznačit, že vždycky je východisko ven. Člověk vždycky má možnost se jakékoliv nemoci, když ji zachytí včas, postavit, může se vám pomoct a není jediné východisko skákání z mostu.“



Dagmar Pecková původně chtěla album pojmout jako ryze ženský projekt a začala desku připravovat s dirigentkou Julií Jones. Nakonec ale zjistila, že bez protikladů se v životě ani v tvorbě nedokáže obejít.

„Pochopila jsem, že s ženami není jednoduché a asi ani radno pracovat, že jsou nutné protipóly muž a žena a že před tím, než jim namlátím, je radši propustím. Dirigentka to vzala asi měsíc a půl před natáčením, a když už byl natáčecí termín, orchestr byl podepsaný, najednou mi volá, že to nechce dělat,“ popisuje.

S manažerem vydavatelství Supraphon začala okamžitě hledat řešení a volba padla na mladého dirigenta srbského původu Aleksandra Markoviče.

„Alexander Markovič byl naše první volba. My jsme spolu dělali s brněnskou filharmonií na takovém miniturné třetí Mahlerovu symfonii a já jsem si tenkrát říkala, že to je úžasné, když takhle mladý člověk tímhle způsobem je schopen pochopit třetího Mahlera,“ zdůvodňuje svůj výběr.

Nové album dnes večer Dagmar Pecková poprvé představuje veřejnosti na galakoncertu ve Dvořákově síni Rudolfina. Hříšnice se už brzy objeví i na pultech obchodů, konkrétně v pátek 27. března.

Markéta Kaňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme