Prodej cédéček a DVD klesá. I v České republice
Někteří hudební vydavatelé uvažují o tom, že úplně zruší výrobu a prodej alb na CD. Důvod by pro to jistě měli. Nové statistické údaje ukazují, že třeba i v České republice loni klesl prodej hudebních cédéček a DVD o 45 procent.
„Obávám se, že ta čísla budou trochu zkreslená, protože v předchozích letech byly veliké prodeje takzvaných prémiových cédéček, kterých byla cena nepoměrně nižší než u klasických cédéček, a proto možná může ten pokles vypadat tak hrozivě,“ uvedla ředitelka české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu Petra Žikovská.
Ředitelka české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu Petra Žikovská a hudební publicista Josef Vlček mluví o prodeji disků CD a DVD v Ozvěnách dne na Radiožurnálu.mp3
Potvrdila nicméně, že prodej klasických cédéček klesá a zájem posluchačů se částečně přesouvá na internet.
„Ten trend je samozřejmě setrvalý a je setrvalý už několik let, vlastně od začátku nultých let, čili od roku 2001 vidíme, jak to klesá. Možná, že to nebylo tentokrát o těch 45 procent, ale o 35 nebo tak, ale stejně je to hrozně moc,“ uvedl hudební publicista Josef Vlček.
Domnívá se, že důvodem je skutečnost, že se v České republice od poloviny 90. let totálně zlikvidovala lokální scéna, která je hlavním nosičem prodeje cédéček všude ve světě.