Prodej cédéček a DVD klesá. I v České republice

Někteří hudební vydavatelé uvažují o tom, že úplně zruší výrobu a prodej alb na CD. Důvod by pro to jistě měli. Nové statistické údaje ukazují, že třeba i v České republice loni klesl prodej hudebních cédéček a DVD o 45 procent.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Minnesengři - CD skupiny

Minnesengři - CD skupiny | Foto: Miroslav Tichák

„Obávám se, že ta čísla budou trochu zkreslená, protože v předchozích letech byly veliké prodeje takzvaných prémiových cédéček, kterých byla cena nepoměrně nižší než u klasických cédéček, a proto možná může ten pokles vypadat tak hrozivě,“ uvedla ředitelka české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu Petra Žikovská.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ředitelka české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu Petra Žikovská a hudební publicista Josef Vlček mluví o prodeji disků CD a DVD v Ozvěnách dne na Radiožurnálu.mp3

Potvrdila nicméně, že prodej klasických cédéček klesá a zájem posluchačů se částečně přesouvá na internet.

„Ten trend je samozřejmě setrvalý a je setrvalý už několik let, vlastně od začátku nultých let, čili od roku 2001 vidíme, jak to klesá. Možná, že to nebylo tentokrát o těch 45 procent, ale o 35 nebo tak, ale stejně je to hrozně moc,“ uvedl hudební publicista Josef Vlček.

Domnívá se, že důvodem je skutečnost, že se v České republice od poloviny 90. let totálně zlikvidovala lokální scéna, která je hlavním nosičem prodeje cédéček všude ve světě.

Eva Presová, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme