Rozhovor s The House of Usher

V pražském LD Kbely vystoupí po boku tuzemské gothicrockové stálice XIII. století jejich žánrové kolegy z Německa – The House of Usher. Abychom zjistili, jak se pánové do Čech těší, vyzpovídali jsme po telefonu frontmana Jörga Kleudgena. Ve stručnosti došlo na politiku v řadách kapely, současný stav scény, Garden of Delight, těžké domluvy s pořadateli velkých festivalů, Gothic Party Brno, myšlenku kooperace se XIII. stoletím a další zajímavosti.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

The House Of Usher

The House Of Usher | Foto: Press kit

Před nedávnem řady The House of Usher opustil dlouholetý kytarista Martin Krötz kvůli politické kariéře. Jste s ním i nadále v kontaktu, spolupracujete s ním nějak?
Měli jsme spolu nějaké osobní problémy, takže pokud mám mluvit za sebe, já osobně s ním v kontaktu nejsem. Trochu mě konec jeho účinkování a důvody jeho odchodu zamrzely.

Do jaké partaje Martin prchnul?
Ke komunistům. Možná teď rozumíš, proč mezi námi vznikly ty třenice. Je kovaný levičák, hodně nalevo politického spektra.
Nový kytarista Tom O'Connell přišel naopak od protřelých Garden of Delight. Jak se jeho vliv projevil ve zvuku The House of Usher? Zcela určitě. On působil u Garden of Delight mezi lety 1991–2000 a spousta lidí tvrdí, že Garden of Delight od té doby zní jinak právě pro ztrátu klasického zvuku Tomovy kytary. Osobně si myslím, že naše kytary zní teď hodně podobně jako ty u starých Garden of Delight. Nejlépe je to poznat z písničky To The Glorious Dead, kterou přitáhl do kapely právě Tom. Původně ji před lety složil právě pro Garden of Delight, ale když zůstala v šuplíku, tak ji vytáhl na jedné ze zkoušek a my se do ní ihned zamilovali. Tohle je asi nejviditelnější ovlivnění, které se ale promítlo do života The House of Usher obecně.

The House of Usher | Foto: Press kit

Poslední vzkaz na vašem MySpace profilu zní „The Deutzen catastrophe“. Co to znamená?
Znamená to zkrat organizátorů festivalu Nocturnal Culture Night, kteří nás sice pozvali jako jednu z hlavních hvězd, ale nedokázali nám zajistit takové podmínky, abychom zahráli víc jak čtyři skladby. Opravdu jsme nejeli tak daleko, abychom strávili na pódiu pouhou čtvrthodinu. A naši fanoušci také ne.

Kapela letos slaví 20 let činnosti. Chystáte nějaký výroční koncert, nebo hodláte výročí oslavit jinou formou?
Na začátku jsme vydali naše první DVD Necrologio. Nic dalšího neplánujeme.



Již za pár dní odehrajete první koncert v Praze, druhý v ČR. Jaké vzpomínky máte na Gothic Party Brno?
Když na to teď vzpomínám, tak to byl asi nejlepší koncert předloňského roku. Z publika, kterého se sešlo v Brně opravdu hodně, bylo cítit nadšení pro pravověrný gothic rock. Takové publikum v Německu nebo Anglii, která dává přednost elektronice, nenajdete. Byla to pro nás čest.

Jak se těšíte do Prahy?
Já osobně jsem si přál nás vidět v Praze od roku 1995, kdy jsem ji poprvé navštívil. Takže by se dalo říct, že se jedná o splněný sen.

Jako partneři s vámi v pátek vystoupí domácí gothicrocková legenda XIII. století. Znáte je?
Známe. Před lety nám jeden z našich fanoušků věnoval jejich desku Vendetta s tím, že by nás to mohlo zajímat. Přirovnal naši muziku k jejich. A musím říci, že se nám to album moc líbí. Nejen proto, že je nazpíváno pro nás netradiční češtinou, ale také pro zvuk kapely, který je opravdu svojský.

Vím, že vás jako The House of Usher napadlo zahrát v pátek na pódiu s XIII. stoletím společnou skladbu. Jak to vypadá? Dohodli jste se na něčem?
Bohužel z toho nic nebude. Naše idea byla zahrát skladbu Transmission od Joy Division. Petr Štěpán by zpíval, my bychom hráli, ale už to nestačíme nacvičit. Třeba vyjde naše pozvání XIII. století na společné hraní v Německu a pak bychom to mohli dotáhnout do konce.

Pavel Zelinka, Tomáš Hoyer Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme