Vysoká intimní hra Hanne Hukkelberg

Už dlouho jsem se na koncertě necítil tak rozpačitě, jako na začátku premiérového českého vystoupení norské písničkářky Hanne Hukkelberg v pražském Paláci Akropolis. Místo vícečlenné kapely totiž na velké pódium přišla samotná Hanne a spustila podklady otvíráku Midnight Sun Dream z poslední desky Blood From A Stone z přistaveného notebooku.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hanne Hukkelberg

Hanne Hukkelberg | Foto: Carina Musk Andersen

I když se poté pevně chytla kytary, první myšlenka byla, že tohle snad nemá tak dobrá muzikantka zapotřebí.
U elektronických kapel se, pravda, halfplayback používá a nikomu to nevadí, u autorky hudby postavené především na akustických instrumentech takový krok v první chvíli trochu zabolí. A skrze trochu rezervovaný potlesk po odehrání první trojice skladeb jsem navíc nabyl dojmu, že v tom nejsem sám, kdo byl v úvodu jinak sympaticky zaplněného Paláce Akropolis lehce zaskočen.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vysoká intimní hra Hanne Hukkelberg

První zlom přišel při přechodu Hanne od kytary ke klavíru, který písničkářka evidentně ovládá mnohem suverénněji. Ubylo předtočených základů a náhle se před námi objevil hudebník, který si vystačí sám se sebou a nemá potřebu předtočenými vícehlasy dobarvovat koncert do „celokapelního" vyznění. Správně zvolený playlist v polovině vystoupení začal preferovat pomalejší polohu tvorby její tvorby. Snivá Bygd Til By, jediná otextovaná v norštině, byla pak definitivní pozvánkou pro nerozhodnuté. Do té doby zaškrcený směnný obchod energie začal konečně pracovat na plné obrátky.

Hanne Hukkelberg live | Foto: Press kit

Hanne, jak už sama naznačila v rozhovoru v naší Odpolední session, preferovala v playlistu skladby z poslední desky Blood From A Stone, přesto několik ukázek z prvních dvou řadovek také zaznělo. Výsledná křehkost sólového vystoupení byla dána jak její přirozenou plachostí, tak i požehnaným stavem, který jen zvýraznil intimitu pražského vystoupení.

POSLECHNĚTE SI: Rozhovor s Hanne Hukkelberg z Odpolední session

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozhovor s Hanne Hukkelberg

Přesto bych se rád přimluvil za to, aby příště Hanne přijela s doprovodnou kapelou, nebo aby na sólovém vystoupení omezila roli playbacku na nezbytné minimum. Přeci jen krom uhrančivého hlasu nevládne tak instrumentální bravurou jako například Imogen Heap, která v Praze letos také vystoupila. Konec dobrý, všechno dobré, zní jedno pořekadlo. Hanne hrála se sebou i s námi vysokou hru, a přes rozpačitý začátek ji nakonec uhrála do vítězného konce. Ale.....

Pavel Zelinka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme