Zabijácké popové instinkty dua Cobra Killer
Berlínské duo e-clashových amazonek Cobra Killer mělo vždycky patent na jedovatě chytlavé melodie přelité hlukovými výboji. Svojí lehce maniakální elektro-punkovou estetiku neopouštějí Gina D´Orio a Annika Trost ani na pátém albu Uppers and Downers.
NECHCETE ČÍST? POSLECHNĚTE SI CELOU RECENZI!
Ztřeštěné divoženky, kterým - jak vidno z obalu - od posledka narostly elfí uši, si tentokrát pro své ironické hrátky s elektr(on)ickým čertem přizvaly svitu pozoruhodných hostů. Svůj tradičně velmi zábavný digitální hardcore tentokrát zpestřují nejen exotickými samply, ale i kytarovými ataky, jimiž přispěli ikonické tváře nezávislého rocku. Ve skladbách Goodtime Girl a Schneeball in die Fresse, které stejně jako většina materiálu na nové desce zavirují vaše uši hned napoprvé, naděluje rify bluesový excentrik Jon Spencer. Ruce k dílu přikládají v garážovém lo-fi Hang Up the Pin Up také frontmani dvou významných kapel rockové historie: Thurston Moore ze Sonic Youth a J. Mascis, lídr klasiků Dinosaur Jr.
Zábavné popové melodie a vemlouvavé smyčky jsou prodchnuty tu funkem, onde novovlným popem, a chvílemi zase mile šrotovány industriálními distorzemi (Mr. Chang), které z valné části vznikaly ve slavném studiu andereBaustelle, jež patří pionýrům z Einstürzende Neubauten.
POSLECHNĚTE SI TAKÉ: Rozhovor s Cobra Killer
Ztřeštěně vzdorovité kouzlo dua Cobra Killer zkrátka pořád ještě zabírá a v poslední třetině noise-popového tobogánu jménem Uppers and Downers jejich hvězda vystoupá nejvýš. Sexy magnetismus obou vokalistek dominuje v melodicky neodolatelné, klavírem odbíjené Upside Down the Building, zatímco v závěrečné The Universe is in the Oven se nám zase dostává důkazu, že osmdesátková taneční poetika ještě nepatří tak úplně do pece.
For Emotional Use Only, píše se na přebalu. S tím nelze než souhlasit, nicméně k plnému emocionálnímu po(u)žití téhle desky rozhodně doporučuji větší než malé množství alkoholu.