Newsweek může přechodem na online verzi i vydělat. Díky zpoplatnění a reklamě

Americký časopis Newsweek bude příští rok k mání už jen digitálně. Placená online verze pro celý svět se bude jmenovat Newsweek Global. Po 80 letech tak magazín skončí v papírové podobě. Spolu s týdeníkem Time se řadí k nejlepším zpravodajským časopisům ve světě. Přes digitální platformu se chce Newsweek dostat k většímu počtu čtenářů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Časopis Newsweek se přesouvá na internet

Časopis Newsweek se přesouvá na internet | Zdroj: ČTK

Podle publicisty a zakladatele prvního českého online periodika Neviditelný pes Ondřeje Neffa je trend přesunu médií na internet dlouhodobý.

„U.S. News & World Report přešel z týdenní periodicity na 14 dní, pak měsíc a v roce 2008 prakticky zanikl úplně,“ připomněl ve Světě o deváté na Rádiu Česko.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Světa o deváté na Rádiu Česko byl zakladatel prvního českého online periodika Neviditelný pes Ondřej Neff

Dodal, že legendární týdeník Life „zahynul“ v 80. letech. Technologie tak podle Neffa klasická tištěná média dusí. Týdeník Time má náklad 25 milionů, Newsweek měl dlouhodobě jen milion a půl i méně. Myslí si ale, že převod periodik zejména na tablety je příznivá změna.

„Periodika, která jsou na tabletový systém distribuce, jsou velmi často zpoplatněna, a pokud by si na to lidé zvykli, že jde o mikroplatby, které je finančně nezatíží, mohlo by to být velice zajímavé řešení pro budoucnost této komentativní žurnalistiky,“ upozornil Neff.

Newsweek tak přechodem na online verzi prý může i vydělat, protože mu tím odpadnou náklady s tiskem a distribucí. Díky okamžitému propojení s internetem a obchodníky se také zlepší efektivita reklamy.

Rádio Česko, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme