Newsweek může přechodem na online verzi i vydělat. Díky zpoplatnění a reklamě
Americký časopis Newsweek bude příští rok k mání už jen digitálně. Placená online verze pro celý svět se bude jmenovat Newsweek Global. Po 80 letech tak magazín skončí v papírové podobě. Spolu s týdeníkem Time se řadí k nejlepším zpravodajským časopisům ve světě. Přes digitální platformu se chce Newsweek dostat k většímu počtu čtenářů.
Podle publicisty a zakladatele prvního českého online periodika Neviditelný pes Ondřeje Neffa je trend přesunu médií na internet dlouhodobý.
„U.S. News & World Report přešel z týdenní periodicity na 14 dní, pak měsíc a v roce 2008 prakticky zanikl úplně,“ připomněl ve Světě o deváté na Rádiu Česko.
Hostem Světa o deváté na Rádiu Česko byl zakladatel prvního českého online periodika Neviditelný pes Ondřej Neff
Dodal, že legendární týdeník Life „zahynul“ v 80. letech. Technologie tak podle Neffa klasická tištěná média dusí. Týdeník Time má náklad 25 milionů, Newsweek měl dlouhodobě jen milion a půl i méně. Myslí si ale, že převod periodik zejména na tablety je příznivá změna.
„Periodika, která jsou na tabletový systém distribuce, jsou velmi často zpoplatněna, a pokud by si na to lidé zvykli, že jde o mikroplatby, které je finančně nezatíží, mohlo by to být velice zajímavé řešení pro budoucnost této komentativní žurnalistiky,“ upozornil Neff.
Newsweek tak přechodem na online verzi prý může i vydělat, protože mu tím odpadnou náklady s tiskem a distribucí. Díky okamžitému propojení s internetem a obchodníky se také zlepší efektivita reklamy.