Vydavatelství Českého rozhlasu získalo nominaci na cenu za nejefektivnější reklamní kampaň

Na pražském Žofíně se udělovaly ceny za nejefektivnější reklamní kampaň - Ceny EFFIE. Mezi nominovanými bylo také vydavatelství Českého rozhlasu Radioservis za propagaci v Česku neznámé autorky Alexandry Potter.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Alexandra Potter, spisovatelka

Alexandra Potter, spisovatelka | Foto: Peter Rosenbaum

Podle ředitelky Radioservisu Kateřiny Konopáskové se vydavatelství ujalo autorčiny knihy Není přání jako přání a díky správně zacílené kampani prodalo 17 tisíc výtisků.

„Upřímně musím přiznat, že jsme nedoufali v nic. Naší oblastí jsou spíše zahraniční zpravodajové, historie, dokumenty a toto je ženský román, tak jsme si říkali, že ji zkusíme uvést na český trh, protože je velmi úspěšná v Británii nebo ve Spojených státech,“ říká Konopásková.

Přehrát

00:00 / 00:00

Radioservis získal nominaci na cenu za nejefektivnější reklamní kampaň. Více redaktorka Michaela Vetešková

Radioservis se spojil s agenturou Kristián a nechali s poradit, jak neznámou knihu od neznámé autorky v Česku zpropagovat.

„Díky dobře udělané kampani jsme najednou přes 15 tisíc prodaných výtisků, což je trojnásobek lepšího odhadu,“ pochvaluje si ředitelka vydavatelství.

Nápadité reklamní kampaně si všimla Asociace komunikačních agentur, která udílení cen EFFIE pořádá, a její šéf Jiří Janoušek.

„Agentura musí hledat jenom to, jak nejlépe nápaditě naplnit to, co se po ní chce. To si myslím, že se tady mimořádně podařilo, protože zvláštní, velmi úspornou kombinací facebookového profilu, rámečků ve vlacích, městských laviček a drobného sponzoringu velmi umně uvedla na trh jméno autorky ve spojení s knížkou jako něco, co je vtipného, zábavného, což se čtenářkám potvrdilo,“ oceňuje Janoušek.

Podle něj je přitom velmi obtížné představit si, kdo může být v tomto případě nejdůležitější čtenářskou skupinu.

„Je to velmi dobrý příklad marketingu v nových oblastech a není náhodou, že se tato kampaň v letošní soutěži EFFIE probojovala do finále. Mohla aspirovat i na cenu, a jestliže ji nedostala, tak je to mimo jiné proto, že porotcům scházelo srovnání na trhu, jak to dělají jinde,“ dodal Janoušek.

Cena pro nejlepší reklamu se uděluje od roku 1997 v sedmi kategoriích. Mimo propagaci knížek je hodnocena například i kampaň na potraviny nebo finanční služby.

Michaela Vetešková, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme