Aj Wej-wej vystřídá v Národní galerii Muchu. Do Prahy se jeho dílo vrátí po roce
UDÁLOSTI 2017. Nejviditelnější změnu v příštím roce asi čekají výstavní prostory pražského Veletržního paláce. Ze dvorany se odstěhují obří plátna Slovanské epopeje a monumentální dílo Alfonse Muchy o českých a slovanských dějinách vystřídá dílo čínského umělce Aj Wej-wej.
V únoru před Veletržním palácem představil Aj Wej-wej instalaci Zvěrokruh, teď připravuje dílo, které bude šité na míru prostorám paláce. Ředitel Národní galerie Jiří Fajt konkrétní podobu ale neprozradil.
„Samozřejmostí je silný politický podtext, silná politická ‚message‘, která je s tímto umělcem spojena a myslím, že nastartuje velice živou diskuzi nad tématy, která Evropu a celý kontinent velice zajímají a v budoucnosti zajímat budou,“ popsal Fajt a dodal:
Místo 20 velkoformátových pláten od Alfonse Muchy bude ve dvoraně Veletržního paláce odvážná tvorba Aj Wej-weje
„Společným motem těchto diskuzí bude téma uprchlíků, strach z neznámého, strach z cizího.“
Místo dvacítky velkoformátových pláten bude ve dvoraně Veletržního paláce odvážná tvorba Aj Wej-weje a dílo Alfonse Muchy, které také v době svého vzniku vzbuzovalo – a stále vzbuzuje - zvědavost, poputuje na výstavu do Japonska.
Muchův cyklus, který vlastní hlavní město Praha a o který se starají kurátoři galerie hlavního města, se měl původně odvážet také do Číny. Z toho ale sešlo a Slovanská epopej zamíří do Tokia, kde na výstavě v prestižním národním uměleckém centru připomene rok české kultury.