Knížák končí v Národní galerii. Novým šéfem je Vladimír Rösel
Zítra by měl z čela Národní galerie odejít její dlouholetý ředitel Milan Knížák. Jakou stopu za sebou zanechal, není snadné jednoduše popsat. Kontroverzní umělec budí vášně obojího druhu. Najdou se jeho obdivovatelé, stejně jako ti, kteří mu vyčítají, že prestižní instituci zakonzervoval před moderními vlivy a přivedl do finančních potíží.
O tom, jestli směřování Národní galerie dokáže změnit její nový šéf Vladimír Rösel, oslovení odborníci spíš pochybují.
O Národní galerii mluví malíř Milan Perič a ředitelka Centra Pro Culture Marta Smolíková v Ozvěnách dne na Radiožurnálu.mp3
„Za jedenáct let si myslím, že se Milanu Knížákovi povedlo vytvořit jakýsi celek, fungující instituci, a došlo k rozšíření sbírek. Fundus galerie se rozšířil o nejmladší generaci a domnívám se, že ve srovnání s galeriemi v Evropě fungovala velmi dobře,“ zhodnotil působení Milana Knížáka v čele Národní galerie malíř Milan Perič z ateliéru intermediální tvorby Akademie výtvarného umění.
Ředitelka Centra Pro Culture Marta Smolíková se obává, v jaké finanční situaci se Národní galerie nachází, a to zejména kvůli přibírání dalších budov a financování jejich provozu v uplynulých 11 letech.
„Všichni čekáme, co se dozvíme,“ řekla Marta Smolíková.