Reklamní festival Duhová kulička se zaměří i na mediální výchovu
Ve Zlíně dnes začíná 9. ročník mezinárodního reklamního festivalu Duhová kulička. Do soutěže letos přihlásily agentury celkem 220 prací, téměř dvě třetiny reklam jsou z České republiky.
Festival se bude kromě jiného věnovat odborným konferencím. První den to bude mediální výchova, druhý den se budou moct účastníci seznámit s futuristickou vizí toho, jak budou média vypadat v roce 2025.
Reklamní festival Duhová kulička vznikl před 9 lety jako studentský projekt a jako součást filmového festivalu, který právě ve Zlíně probíhá. Postupně se ovšem osamostatňoval a v nyní má společného pouze organizátora, kterým je Filmfest.
Duhová kulička byla ve svých počátcích pouze festivalem dětské reklamy. Dnes už je přehlídka zaměřena na kreativní reklamu jakéhokoli druhu, která vznikla v České republice a ve státech Visegrádské čtyřky.
Vítěz se bude tak jako u většiny reklamních festivalů vybírat na základě kreativity předložených prací, tedy dobrého nápadu použitého při reklamní komunikaci. Porota je složená z reklamních odborníků, mediálních specialistů nebo z novinářů.