Světové reklamní legendy zvolí v Praze nejkreativnější reklamu

V České republice se poprvé koná mezinárodní festival reklamy PIAF. Hlavní otázkou dnešního dne byla propagace globální značky na lokálních trzích.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mezinárodní festival reklamy (PIAF) v Praze

Mezinárodní festival reklamy (PIAF) v Praze | Foto: Tomáš Adamec

Odborníci říkají, že jsou značky, u kterých může jedna reklamní strategie fungovat po celém světě, a jsou značky, které vyžadují lokální přístup. Globální reklama obvykle dobře funguje u produktů, u kterých se propaguje image značky a které plní po celém světě prakticky stejnou funkci.

Globální reklamu používají například automobilky, protože pozice automobilových značek se na národních trzích téměř nemění. Stejně to platí pro nápoje, které se prodávají celosvětově a které všude plní podobnou funkci. S globální reklamou proto velmi dobře uspěla Coca-Cola nebo její konkurent Pepsi-Cola.

Přehrát

00:00 / 00:00

Festival reklamy PIAF.mp3

Mohou být ale i nápoje, které si lidé spojují s konkrétním místem, nebo jehož pití si dávají dohromady s určitou atmosférou, činností nebo sociálním statutem. Příkladem může být pivo, které si žádá v každé zemi lokální reklamu. Jiným příkladem jsou bankovní služby, protože obyvatelé jednotlivých zemí očekávají od bankovního sektoru různé služby v závislosti na své tradici.

Sázka na jistotu

Na festivalu se také mluvilo o využívání emocí v reklamě, protože ty dokáží vytvořit mezi spotřebiteli a konkrétním produktem hlubší vztah. Například česká marketingová oddělení žádají racionální reklamy, které nejsou založeny na emocionálních sděleních ani na vtipnosti.

„Proto jsou naše reklamy suché a nezáživné. Lidé na odpovědných místech nechtějí riskovat a proto raději půjdou tou cestou, že možná to nebude bomba, ale nebude to propadák. A pokud se takto uvažuje, tak se neudělá ten riskantní krok,“ vysvětluje kreativní ředitel reklamní agentury Euro RSCG Eda Kauba.

Pro reklamu neplatí žádné osvědčené postupy

Reklama musí být jednoduchá, člověk nad ní nesmí dlouho přemýšlet, musí být zaměřená na jedno sdělení.

„Žádný český specifický humor není. Možná jsou Češi jen sentimentálnější na naše národní hodnoty spojené s tradicí, ale to platí spíše pro starší generaci,“ říká Kauba.


Součástí festivalu je i soutěž o nejkreativnější reklamu. Přihlásilo se do ní téměř 400 prací, které hodnotila odborná porota složená z legend reklamního průmyslu pod vedením Tima Delaneyho.

Naďa Bělovská, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme