Facebook jako nástroj marketingu

Mnoho obchodů a společností v poslední době začalo využívat oblíbenou sociální síť Facebook jako nástroj marketingu. Nová studie ukazuje, že tyto podniky nejspíš vsadily na správného koně.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na Facebook jako nástroj marketingu se zaměřili výzkumníci z Rice University (na snímku Utpal Dholakia)

Na Facebook jako nástroj marketingu se zaměřili výzkumníci z Rice University (na snímku Utpal Dholakia) | Foto: Rice University

Cíl prezentací společností a obchodů na Facebooku je jasný - povzbudit prodej a vytvořit loajální fanouškovské jádro, které bude díky svým stránkám získávat další zákazníky. Na otázku, jestli je zakládání profilů na Facebooku jako marketingová strategie efektivní, se zaměřili výzkumníci Utpal Dholakia a Emily Durham z Rice University. Jako modelový případ jim posloužil řetězec kaváren v Houstonu, který před zahájením studie žádnou prezentaci na Facebooku neměl. Studie trvala tři měsíce a výsledky jsou povzbudivé.

Ze 13 000 zákazníků kaváren se během tří měsíců stalo fanoušky na Facebooku jen 5 procent, což naznačuje, že tato strategie nejlépe funguje u lidí, kteří už Facebook využívají. Ve srovnání s jinými typickými návštěvníky kaváren ale tito fanoušci vycházejí jako velmi přínosná skupina zákazníků. Každý měsíc vykonají o 36 procent víc návštěv řetězce kaváren a utratí tady o 45 procent víc peněz než jiní zákazníci. Přitom zde stráví o 33 procent déle času. K podniku cítí o 14 procent vyšší emocionální vazbu a o 41 procent vyšší loajalitu. Výsledky studie tak naznačují, že Facebook může být velmi efektivním a přitom nesmírně levným marketingovým tahem.

Zdroj: Rice University

Martina Otčenášková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme