Železniční hasiči získali vyprošťovací tank. Pomůže při nehodách i povodních

Správa železniční dopravní cesty rozšířila svůj strojový park o vyprošťovací tank, který získala zdarma od Armády ČR. Nový přírůstek bude železničním hasičům pomáhat nejen při nehodách vlaků, ale také například při povodních nebo při komerčním vyprošťování těžkých břemen.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražští železniční hasiči získali do výbavy nový vyprošťovací tank

Pražští železniční hasiči získali do výbavy nový vyprošťovací tank | Zdroj: ČTK

Svým zvukem připomíná v prostředí pražského depa lokomotivu. Jde ale o šestačtyřicetitunový tank typu VT 72B. Ten rozšíří vozový park Hasičské záchranné služby Správy železniční dopravní cesty na počet osmi vyprošťovacích tanků.

K čemu bude tank sloužit, přibližuje ředitel železničních hasičů Luděk Eichler. „Především při těžkých nehodách na železnici, ale dá se používat i při mimořádných událostech, jako jsou povodně. Při posledních záplavách stál jiný tank u Národního divadla a držel hausbót,“ popisuje možné využití tanku ředitel drážních hasičů.

Přehrát

00:00 / 00:00

O novém vyprošťovacím tanku železničních hasičů se více dozvěděl Ondřej Tuček

Podle generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Jiřího Koláře spotřebuje vyprošťovací tank při plném zátahu motoru při přitahování břemene až pět set litrů nafty, což by vám s osobním autem vystačilo na cestu do Singapuru.

Tento stroj má ale na vysokou spotřebu nárok - dokáže například vyprostit a odtáhnout devadesátitunovou lokomotivu či bagr zapadlý až po kabinu do bažiny.

Na místo zásahu budou tanku pomáhat další stroje. „Máme připravenou sadu pro přepravu. Tahač Tatra a podval, na který tank najede a přepravujeme se po silnici. Obsluhují ho dva lidé, řidič a operátor,“ říká Luděk Eichler.

Hasičům slouží osm tanků

Vyprošťovací tank ale samozřejmě může cestovat také po svých. Nový přírůstek železničních hasičů má pásy s gumovými vložkami, jinak by při jízdě způsobil katastrofální škody na vozovkách. Podle slov tankisty Romana Strečka jen nová sada gumových pásů stojí milion korun.

Flotila vyprošťovacích tanků je složena ze čtyř novějších typů, mezi něž patří i zmíněný sedmačtyřicetitunový nováček v pražském Depu kolejových vozidel, a čtyř typů starších, vážících „jen" pětatřicet tun.

Z těch starších dva budou letos vyřazeny. Vyprošťovací stroje mají kromě Prahy také v Přerově, Havlíčkově Brodě a Milovicích, tak aby bylo operačně pokryto celé území České republiky.

Ondřej Tuček, Vojtěch Man Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme