Na D1 letos řidiče čeká zkouška nervů. Omezení budou na 57 kilometrech

V dubnu by měla pokračovat modernizace dálnice D1 na už rozpracovaných čtyřech úsecích. K nim by pak ve druhé polovině roku měly přibýt další tři a ještě se chystá oprava naší nejstarší a nejvytíženější dálnice blízko Prahy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Přípravné práce pro modernizaci dálnice D1. 9. 5. 2013

Přípravné práce pro modernizaci dálnice D1. 9. 5. 2013 | Foto: Lucie Maxová

Zatímco loni zahájená modernizace se obešla bez výraznějších dopravních problémů, letos čeká řidiče i dálnici zkouška nervů. Nejprve naplno vypukne modernizace v už rozestavěných úsecích.

„Ty čtyři úseky by se měly rozjet v dubnu a tam je potřeba opět zdůraznit, že v krátkosti bude 1 + 1 pruh, když budeme dávat středová svodidla mezi ty budoucí 2 + 2 úseky,“ popisuje Jan Kroupa z Ředitelství silnic a dálnic.

Přehrát

00:00 / 00:00

Co nás letos čeká na naší nejstarší dálnici, zjišťoval Petr Jansa z motoristické redakce

Na úsecích Šternov - Psáře, Loket - Hořice a Větrný Jeníkov - Jihlava budou až do zimy odděleny dva a dva pruhy svodidly.

Úsek Lhotka - Velká Bíteš má zpoždění kvůli sporům ŘSD ze sdružením OHL ŽS a Alpine Bau CZ takřka 250 dnů a je otázka, jak tam budou dál práce probíhat.

Tři nové úseky

Letos mají být zahájeny práce také práce na dalších třech úsecích, a to Hvězdonice - Ostředek, Měřín - Velké Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka.

„Tam záleží na tom, jak budou tendry. Ta první etapa se zpozdila díky odvolání, nicméně vnitřně ten harmonogram je, že bychom chtěli ve třetím kvartále tohoto roku zahájit i ty tři nové úseky. To znamená, aby se tam potom zase zvládlo to rozšíření plus kanalizace do konce tohoto roku,“ nastiňuje dále Kroupa.

Původní plán zahájení prací mluví o červenci. Záležet ale bude na výsledcích tendrů a jejich případnému prodlužování kvůli odvolávání zúčastněných firem.

Omezení kvůli opravě povrchu

K sedmi omezením v rámci modernizace se přidá omezení mezi 2. a 9. kilometrem dálnice D1 kvůli opravě povrchu.

„Počítáme, že tendr vypíšeme někdy ke konci února, to znamená, měli bychom – pokud nebudou nějaké přílišné dotazy a nebude se nikdo odvolávat – začít ve stavební sezoně někdy v květnu a samozřejmě ty práce můžou být pak dokončeny v průběhu tří čtyř měsíců,“ říká Tomáš Kass, provozní ředitel ŘSD a dodává:

„Určitě se nevyhneme situacím, kdy to bude zúžené na 2 + 2, nicméně to je právě to, co v současné době proběhne přes uzavírkovou komisi ministerstva dopravy, kde prakticky bude jasně stanoveno, jakým způsobem bude doprava organizována.“

Na D1 pak bude omezení na celých 57 kilometrech z 200 mezi Prahou a Brnem. I proto se vyplatí poslouchat nejaktuálnější dopravní zpravodajství u nás - Zelenou vlnu.

Petr Jansa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme