Na D1 letos řidiče čeká zkouška nervů. Omezení budou na 57 kilometrech
V dubnu by měla pokračovat modernizace dálnice D1 na už rozpracovaných čtyřech úsecích. K nim by pak ve druhé polovině roku měly přibýt další tři a ještě se chystá oprava naší nejstarší a nejvytíženější dálnice blízko Prahy.
Zatímco loni zahájená modernizace se obešla bez výraznějších dopravních problémů, letos čeká řidiče i dálnici zkouška nervů. Nejprve naplno vypukne modernizace v už rozestavěných úsecích.
„Ty čtyři úseky by se měly rozjet v dubnu a tam je potřeba opět zdůraznit, že v krátkosti bude 1 + 1 pruh, když budeme dávat středová svodidla mezi ty budoucí 2 + 2 úseky,“ popisuje Jan Kroupa z Ředitelství silnic a dálnic.
Co nás letos čeká na naší nejstarší dálnici, zjišťoval Petr Jansa z motoristické redakce
Na úsecích Šternov - Psáře, Loket - Hořice a Větrný Jeníkov - Jihlava budou až do zimy odděleny dva a dva pruhy svodidly.
Úsek Lhotka - Velká Bíteš má zpoždění kvůli sporům ŘSD ze sdružením OHL ŽS a Alpine Bau CZ takřka 250 dnů a je otázka, jak tam budou dál práce probíhat.
Tři nové úseky
Letos mají být zahájeny práce také práce na dalších třech úsecích, a to Hvězdonice - Ostředek, Měřín - Velké Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka.
„Tam záleží na tom, jak budou tendry. Ta první etapa se zpozdila díky odvolání, nicméně vnitřně ten harmonogram je, že bychom chtěli ve třetím kvartále tohoto roku zahájit i ty tři nové úseky. To znamená, aby se tam potom zase zvládlo to rozšíření plus kanalizace do konce tohoto roku,“ nastiňuje dále Kroupa.
Původní plán zahájení prací mluví o červenci. Záležet ale bude na výsledcích tendrů a jejich případnému prodlužování kvůli odvolávání zúčastněných firem.
Omezení kvůli opravě povrchu
K sedmi omezením v rámci modernizace se přidá omezení mezi 2. a 9. kilometrem dálnice D1 kvůli opravě povrchu.
„Počítáme, že tendr vypíšeme někdy ke konci února, to znamená, měli bychom – pokud nebudou nějaké přílišné dotazy a nebude se nikdo odvolávat – začít ve stavební sezoně někdy v květnu a samozřejmě ty práce můžou být pak dokončeny v průběhu tří čtyř měsíců,“ říká Tomáš Kass, provozní ředitel ŘSD a dodává:
„Určitě se nevyhneme situacím, kdy to bude zúžené na 2 + 2, nicméně to je právě to, co v současné době proběhne přes uzavírkovou komisi ministerstva dopravy, kde prakticky bude jasně stanoveno, jakým způsobem bude doprava organizována.“
Na D1 pak bude omezení na celých 57 kilometrech z 200 mezi Prahou a Brnem. I proto se vyplatí poslouchat nejaktuálnější dopravní zpravodajství u nás - Zelenou vlnu.