Skandál kolem ADAC nekončí, vedení zřejmě zneužívalo záchranné vrtulníky

Německý automotoklub ADAC čelí dalším obviněním. Na povrch totiž vyplouvají nové záležitosti potvrzující, jak německé zájmové sdružení čítající 19 milionů členů, zneužívalo svého výsadního postavení. Skandál ADAC týkající se zfalšovaných výsledků ankety ‘Žlutý anděl‘ tak byl zřejmě jen začátkem.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sídlo německého automotoklubu ADAC v Mnichově | Foto: Reuters

Další odhalení v kauze ADAC přinesl dnešní Bild. Píše, že regionální sdružení ADAC za peníze svých členů zakoupilo pozemek v luxusním lázeňském městečku Bad Homburgu, které je označováno za noblesní předměstí Frankfurtu, a nechalo tam postavit luxusní vilu.

Sídlo o velikosti 190 metrů čtverečních nechalo vybudovat pro svého manažera. Ten se hájí tím, že je ve vile v nájmu a řádně platí nájemné. Podle komentátorů je to ale ukázka toho, že ADAC už dávno neplní původní funkci.

Přehrát

00:00 / 00:00

Německý automotoklub ADAC čelí dalším obviněním. Podrobnosti zjišťovala zpravodajka ČRo Klára Stejskalová

Navíc na povrch vyšlo další odhalení, že manažeři automotoklubu využívali záchranné vrtulníky pro soukromé cesty.

Přímý zánik autoklubu podle pozorovatelů pravděpodobně nehrozí, ale skandály budou mít za následek značný odliv členů a naprostou ztrátu významu. ADAC bude muset přistoupit k restrukturalizaci.

Kromě šéfa marketingu, který stál za zmanipulovanou anketou ‘Žlutý anděl‘ nikdo další z vedení zatím neodstoupil, tlak ale sílí. A to také ze strany politiků.

„ Je nezbytně nutné, aby ADAC vyložil karty na stůl, čekáme absolutní transparentnost. ADAC se musí soustředit na to, co byl jeho původní smysl, starat se o zájmy řidičů v Německu,“ prohlásil ministr dopravy Dobrindt.

Spolek ADAC už dávno nefunguje jen jako služba motoristům, má vlastní cestovní kancelář, vydavatelství, záchrannou leteckou službu, na kterou dostává peníze od zdravotních pojišťoven.

Soud v Mnichově proto nyní zkoumá, zda může mít ADAC i nadále statut spolku. To hraje důležitou roli také v souvislosti s daňovými zákony. Nyní spolek platí jen 10procentní daň z členských příspěvků zatímco v Německu funguje 19procentní zdanění.

Klára Stejskalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme