Super Bowl se stal marketingovým trhákem, půlminutový spot stojí až 80 milionů dolarů

Američané se připravují na Super Bowl, jednu z nejsledovanějších sportovních akcí světa. Obrovskou sledovanost, přes 100 milionů diváků, chtějí samozřejmě využít i firmy k propagaci svých výrobků. Budou za to muset ale draze zaplatit, celkem utratí za reklamu na jediné stanici v průměru čtvrt miliardy dolarů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hráč týmu Baltimor Ravens se raduje ze zisku Super Bowlu | Foto: Reuters

Američané se mohou těšit nejen na samotný nedělní zápas, ale i na přehlídku nejlepších reklamních klipů. Neexistuje totiž lepší čas, kdy by měly reklamní spoty takový divácký zásah.

Půl minuta jednoho televizního spotu proto stojí firmy v přepočtu až 80 milionů korun, což je vůbec nejvyšší cena v historii Super Bowlu.

„Zní to jako velmi vysoká částka, ale firmy se chovají velmi racionálně, on je to poměrně levný způsob, jak zasáhnout velké množství lidí, protože oproti tomu máte sledovanost, která se uvádí někdy kolem 111 milionů lidí,“ říká ředitel reklamní agentury McCANN Jan Binar.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti z marketingového zákulisí amerického Super Bowlu zjišťoval Jan Strouhal

I proto je poptávka ze strany firem obrovská, reklamní prostor v čase přenosu Super Bowlu byl vyprodaný už 7. prosince. Letos se mezi inzertní nováčky dostala například automobilka Jaguar nebo prodejce oblečení H&M.

Firmy lukrativní finálový zápas často využívají k vůbec prvnímu uvedení svého produktu na trh.
Před třiceti lety to podobně udělala firma Apple s počítačem Macintosh.

„Že by se chystalo nějaké velké premiérové odvysílání, to v tuto chvíli těžko říct. Budeme muset počkat až s postupem času, jestli se nějaký spot promění v takový úspěch, jaký měl Macintosh,“ uvádí Martina Vojtěchovská ze serveru Mediaguru.cz.

S rozvojem informačních technologií a nových komunikačních kanálů se pozornost inzerentů v poslední době soustředění i na jiná média, než je televize.

„Řada zadavatelů se snaží využívat tak zvaného virálního efektu na internetu a požaduje to vlastně i po kreativních agenturách, když vytvářejí spoty pro Super Bowly. To samozřejmě ovlivňuje i natáčení spotu, protože pak se klade důraz na míru sdílení, proklikovost a tak dále,“ vysvětluje Martina Vojtěchovská.

Do popředí zájmů reklamních agentur se tak před Super Bowlem dostávají zejména sociální sítě jako Facebook nebo Twitter.

Super Bowl na Times Square | Foto: Reuters

Maňourová Anna, Jan Strouhal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme