Českolipská radnice chce změnit logo města. Lidé mohou vybírat ze tří návrhů

Českolipská radnice chce pro město nové logo. Lidé mohou vybírat ze tří návrhů, hlasovat mohou na internetu nebo prostřednictvím hlasovacích lístků. Šanci ovlivnit výsledek mají do konce února.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká Lípa - náměstí | Foto: Šárka Škapiková

Nové logo by mělo pomáhat při propagaci České Lípy, ale důvodů, proč ho vedení města chce, je víc.

„Logo by mělo vrátit váhu městskému heraldickému znaku, který je svým nadužíváním znehodnocován. Ono je to s tím městským heraldickým znakem tak, že by neměl být používán bez souhlasu města, respektive starostky. Není možné ho znehodnocovat na kde co,“ uvedl místostarosta České Lípy Tomáš Vlček (Starostové pro Liberecký kraj).

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek natočil redaktor Tomáš Mařas

Lidé mohou vybírat ze tří návrhů. Jedna varianta prezentuje město jako místo plné volnočasových aktivit, kde se stále něco děje, druhá je konzervativní a prezentuje Českou Lípu jako město s bohatou historií, které se stále rozvijí, a poslední návrh je založený na touze lidí patřit k nějaké komunitě a pracuje se symbolem lipového listu jako srdce.

Kromě Městských novin se lidé mohou s návrhy setkat také na základních a středních školách či v příspěvkových organizacích města.

„Bude se moci hlasovat prostřednictvím webových stránek a prostřednictvím anketních lístků přímo tady v městském informačním centru,“ vysvětlila starostka města Hana Moudrá (ODS).

Na konci února, až anketa skončí, se sečtou hlasy pro jednotlivé návrhy a ten vítězný dostanou v březnu zastupitelé k odsouhlasení.

O logu
Varianty loga České Lípy, o kterých budou na základě usnesení českolipských zastupitelů lidé hlasovat, vytvořili dva autoři – Tomáš Červenka a Radka Rábová. Jejich kolega Michal Babka je pak autorem textových popisů jednotlivých variant log. Prvotní podnět k tomu, aby se vůbec v České Lípě začalo mluvit o novém logu, vzešel od členů Komise pro komunikaci s veřejností, která je poradním orgánem Rady města Česká Lípa. Komise má také celý projekt na starosti, Tomáš Červenka funguje jako odborný konzultant. Za vytvoření tří variant loga město jemu a jeho kolegům zaplatilo celkem 55 tisíc korun.
Zdroj: Městské noviny

Jak vyplynulo z malé ankety Českého rozhlasu, zdaleka ne všichni, kdo v České Lípě bydlí, považují logo města za důležité. „Mám jiný starosti,“ konstatovala jedna z oslovených. „Mně je to úplně jedno, protože v životě jsem logo Lípy pomalu nikde neviděl,“ doplnil muž.

Vedení města o vlažném vztahu lidí ví. Ještě než se pustilo do zadání návrhů nového loga, nechalo si udělat průzkum. Podle Rudolfa Živce, místopředsedy Komise pro komunikaci s veřejností, která má přípravu výběru loga na starost, nebyly výsledky příliš pozitivní.

„My jsme zjistili, že lidé vztah k městu nemají moc dobrý. Na základě toho se vypracovala zpráva o tom, jakým způsobem by to logo mohlo vypadat, co by mohlo obsahovat. Snažili jsme se vytvořit takový logotyp, který by pomohl ujednotit město a zlehčit a zjednodušit tu komunikaci navenek, aby to vypadalo co nejjednotněji,“ podotkl Živec.

Tomáš Mařas, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme