Značka 'Český les' pomáhá na trhu výrobci medu i pekařce koláčů

Regionální značku "Český les" využívá už sedm podnikatelů z Domažlicka a Tachovska. Pomáhá jim zviditelnit výrobky a podporuje zaměstnanost na venkově a v pohraničí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Včelí úly

Včelí úly | Foto: Lenka Vochocová

Místní akční skupina Český les oceňuje regionální výrobky od loňského roku. Mezi držiteli značky je například včelař a medař Jaroslav Lstibůrek z Nové Pasečnice.

Lstibůrek se včelařství věnuje už 11 let a před čtyřmi roky začal se svými medovými produkty pronikat na trh.

„My jsme malí výrobci, tak si nemůžeme dovolit nějakou velkou reklamu. A tohle je cesta, která určitě pomůže říct tomu spotřebiteli to, co je pro nás důležité. Že to je z místa, protože my ta včelstva máme pod Čerchovem jednu část, a jednu část tady. Používáme vlastní vodu. Tak jsme hledali cestu, jak to říct tomu spotřebiteli,“ vysvětlil Lstibůrek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Regionální značka "Český les" pomáhá drobným podnikatelům proniknout na trh. Už ji využívá sedm živnostníků, jak zjistila reportérka Martina Klímová

A právě místní suroviny jsou pro získání regionální značky "Český les" výhodou. „Nejlepší varianta je, když je výrobek vyrobený z místních zdrojů, ale není to hlavní podmínka,“ říká Jitka Kalíšková z Místní akční skupiny Český les.

Regionální značka "Český les" také pomáhá rozlišit jednotlivé výrobky a výrobce. Proto o ni usilovala i Ludmila Fidrantová z Domažlic, která po mamince peče tradiční kynuté hornochodské koláče.

„Protože si lidi ty koláče pletou s krchlebskými, staňkovskými, bořičskými, tak jsem chtěla, aby byly odlišené. Naše koláče se vyznačují zdobením,“ dodala Fidrantová.

Regionální značku přitom může získat fyzická nebo právnická osoba, která žije či podniká na Domažlicku i Tachovsku.

„Hledáme nejen zavedené podnikatele z řad řemeslníků, výrobců potravin, zemědělců, provozovatelů stravovacích zařízení, ale i ty, kteří řemeslo provozují pro potěšení ve volném čase,“ dodala Kalíšková.

Regionální značku "Český les" může podnikatel používat dva roky a poté si ji může nechat prodloužit. „Výhodu vidíme ve společné propagaci na akcích, kterých se účastníme. Jedná se o nejrůznější jarmarky, farmářské trhy.“

A o výhodách regionální značky už se mohl přesvědčit i výrobce medoviny a medových vín Jaroslav Lstibůrek z Nové Pasečnice: „Dneska je ten spotřebitel opatrnější. Hledá na výrobcích nějaké znamení, které mu řekne, že tomu výrobku může věřit.“

O regionální značku se můžou ucházet další podnikatelé z Domažlicka a Tachovska. Místní akční skupina Český les přijímá žádosti až do konce letošního března.

Martina Klímová, Nikola Bojčev Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme