Paříž ochromil protest taxikářů. Připomínala město v obležení

Francouzi, kteří se dnes ve svých autech vyhnuli Paříži, udělali dobře. Ve francouzské metropoli totiž stávkují taxikáři, a navíc od rána blokují dvě hlavní příjezdové cesty do Paříže - dálnici A1 ze severu a A6 z jihu. Taxikáři protestují proti konkurenci takzvaných vozů VTC, kterou podle nich zvýhodňuje magistrát.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stávka taxikářů v Paříži | Foto: Reuters

Cestu do Paříže autem bylo dnes lepší odložit. Pokusil jsem se dostat do francouzské metropole ze západu, ale brzy jsem poznal svůj omyl. Zejména v ranních hodinách, kdy je okruh kolem města ucpán každý den a nejvíce v pondělí a v pátek, bylo dnes prakticky nemožné se do Paříže dostat.

Ale i v některých částech města, například na porte Maillot, kroužili taxikáři na kruhovém objezdu kolem dokola, a dopravu tak značně zpomalovali. Někteří se rozhodli zůstat tam celý den a neúčastnit se vyvrcholení stávky, která spočívá v blokádě Invalidovny, kde by se měli řidiči vozů taxi setkat.

Přehrát

00:00 / 00:00

O stávce pařížských taxikářů mluvil tamní zpravodaj ČRo Jan Šmíd

Mnozí z nich byli bojovně naladěni, ale někteří dokázali vysvětlit celý problém poměrně klidně. Jako Cedric:

„Problém je, že konkurence nám bere klienty a pracuje ve zvýhodněných podmínkách. Třeba na letištích se tito řidiči takzvaných turistických aut chodí ptát k terminálům, jestli někdo nepotřebuje do Paříže. Mají pracovat s internetem a pouze na základě objednávek - tak získali od magistrátu povolení. Domluví se s klientem na určitou dobu a místě vyzvednutí a tam pak přijedou.“

„Ale stává se, že nám berou klienty přímo z ulice, dokonce že využívají i zvláštních koridorů pro taxíky a autobusy. Je to pro nás velká konkurence, která nám ubírá klienty,“ říká Cedric.

Na konkurenci by nebylo nic špatného, problémem ale je získat licenci taxikáře. Ve Francii to není úplně jednoduché, tedy přesněji - stojí to spoustu peněz:

„Za licenci se platí podle města, ale třeba tady v Paříži a okolí stojí 250 tisíc eur, což je dost peněz. Musíme také platit daně. A v těchto případech jsou takzvané vozy VTC - tedy turistické vozy s řidičem - výrazně zvýhodněny, žádnou licenci nepotřebují,“ dodává Cedric.

Paříž dnes kvůli stávce taxikářů připomínala spíš město v obležení | Foto: Reuters

Jan Šmíd Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme