Nová lanovka vyvezla poprvé turisty až na vrchol Sněžky, měla ale zpoždění

Až o tři hodiny později se podívali na vrchol Sněžky první cestující, kteří jeli novou lanovkou. Její spuštění už ráno nedovolil silný vítr. Dráha dosud jezdila jen do mezistanice na Růžové hoře. Za hodinu sveze lanovka 250 lidí, cesta bude rychlejší než před opravou.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lanovka na Sněžku | Foto: ČTK

„Nahoře fouká vítr přes 50 kilometrů za hodinu. I když je to o něco méně, než je udávané maximum, tak se ještě ručně přeměřovala rychlost v některých nebezpečných pasážích,“ hlásil z místa reportér Českého rozhlasu Václav Plecháček, proč nebylo možné lanovku spustit už v 8:00 podle původního plánu.

Úplně na vrchol Sněžky se do dnešního dne nejezdilo kvůli chybějícímu povolení od drážního úřadu.

Přehrát

00:00 / 00:00

O problémech při spouštění lanovky na Sněžku, která dnes měla poprvé jet až na vrchol hory, mluvil reportér Českého rozhlasu Václav Plecháček

Do mezistanice na Růžové hoře lanovka poprvé vyjela téměř na den přesně před dvěma měsíci, vloni 21. prosince.

Místo otevřených dvousedaček s typickým sezením do boku má nová lanovka moderní čtyřmístné kabinky. Nová spodní stanice v Peci pod Sněžkou je kombinace skla, betonu a dřeva.

Působí velmi moderně a cestujícím se líbí. „Rychlá, teplá, super. Stará lanovka byla taková nostalgie, ale tohle je na úrovni. Je to určitě komfortnější,“ hodnotili po prosincovém otevření.

I když je nová lanovka čtyřmístná, její hodinová kapacita se oproti té původní nijak nezvýší. Nová lanovka tak přepraví 250 lidí za hodinu.Trasu ale stihne rychleji, místo 25 už za 16 minut. Skončilo také přestupování v mezistanici na Růžové hoře.

Nová kabinová lanovka na Sněžku | Foto: ČTK | Zdroj: ČTK

Stavba přišla na zhruba 300 milionů korun. Investorem je město Pec pod Sněžkou, které na lanovku získalo dotaci z fondů Evropské unie.

Poprvé se lanovka na Sněžku rozjela už v roce 1949. Podle švýcarské licence ji zkonstruovala chrudimská Transporta. Lanovka měla mít životnost 17 let, nakonec vydržela téměř čtyřnásobně dlouho.

Lanovka na Sněžku prošla dvouletou rekonstrukcí | Foto: ČTK | Zdroj: ČTK

Václav Plecháček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme