Výhrou na olympiádě se pro sportovce otevírají možnosti vysokých výdělků

Čeští reprezentanti získali na zimních olympijských hrách v Soči celkem 8 medailí. V minulosti na žádné zimní olympiádě tak úspěšní nebyli. Někteří sportovci získali dokonce hned dvě medaile, a tím se stali středem zájmů nejenom veřejnosti, ale i reklamních a marketingových agentur.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Biatlonista Jaroslav Soukup převzal bronz za sprint na 10 kilometrů | Foto: ČTK

Výhrou na olympiádě nic pro sportovce nekončí, právě naopak. Díky medaili se jim podle odborníků otevírá další prostor, jak si vydělat peníze. Milionové zisky může mít už jen z prodeje svého jména nebo obličeje, které propůjčí konkrétnímu produktu. Kdo a jak se úspěšných sportovců ujme z pohledu reklamy, se uvidí hned po olympiádě.

Zejména výrobci sportovního oblečení budou chtít, aby se úspěšní medailisté stali jejich hlavními tvářemi. Češi v Soči zabodovali hlavně v biatlonu, v němž získali 5 medailí. Postarali se o mimořádný úspěch tohoto sportu, což pozvedne úroveň biatlonu i na marketingovém trhu.

Podle Jiřího Mikeše z Asociace komunikačních agentur záleží na tom, jestli jde o trh českých, nebo zahraničních firem. Co se biatlonu nebo třeba rychlobruslení týče, zájem o tváře nebo jména českých olympioniků budou mít spíše nadnárodní firmy.

Silný osobní příběh zvyšuje cenu

„Toto nejsou sporty, kterých by se zúčastnily miliony našich spoluobčanů. My nemáme třeba ani rychlobruslařskou dráhu. To spíš využijí zahraniční firmy a mám takový dojem, že i tito naši sportovci mají kontrakty nikoli s našimi, ale se zahraničními firmami,“ říká.

Vedle biatlonistů se o velké překvapení postarala snowboardistka Eva Samková. Do olympiády příliš známá nebyla. Analytici odhadují, že i ona bude pro reklamní agentury velmi zajímavá.

Reklamní a marketingové firmy se podle nich obecně velmi zajímají právě o nové tváře. Obrovskou výhodou pro Samkovu může být i to, jak se o ní v posledních dnes psalo a mluvilo - například jako o pohodářce. Na jejích webových stánkách je úvodní věta: Vítejte u nejrychlejší holky vesmíru.

Olympiáda v Soči byla magnetem pro sázkaře. Češi prosázeli půl miliardy korun

Číst článek

Svoji roli podle odborníků sehraje i věk a vůbec celkový živnostní styl olympioničky. Sponzory proto nemusí mít jenom ze sportovní branže, ale i dalšího byznysu. Plus pro sportovce obecně je i to, když je za ním velký osobní příběh.

Právě velmi zajímavý příběh má třeba biatlonista Jaroslav Soukup, který jako první z českých sportovců získal medaili v Soči. V létě 2012 se totiž vážně zranil na kole a hrozilo, že jeho kariéra skončí. Ze všeho se ale dostal a teď může slavit olympijský bronz. Podle odborníků jeho jméno zřejmě ještě stoupne.

Konečná medailová bilance zemí po 98 soutěžích | Foto: ČTK

Jan Beneš, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme