Sázkovým kancelářím se o největší tržby postaral olympijský hokej

Zimní olympijské hry v Soči skončily, organizátoři skládají účty a počítají ekonomické dopady. Celkový rozpočet her přesáhl 50 miliard dolarů. Jestli bude nejdražší olympiáda v historii výdělečná, není vůbec jisté. Podle odborníků by ale mohlo Rusko na hrách vydělat.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fanoušci v Olympijském parku na Letné

Fanoušci v Olympijském parku na Letné | Zdroj: ČTK

Analytici se zatím zabývají tím, jestli vůbec bude celkový rozpočet her vyrovnaný. To znamená, zda se Rusům někdy podaří výdaje přes 50 miliard dolarů dorovnat stejně vysokými příjmy. Na druhou stranu říkají, že tak obrovská investice se nevrátí hned. Vznikly nové silnice, budovy a stadiony. Rusko by mělo těžit právě z nich.

Zatímco o návratnosti z her v Soči se zatím spekuluje, některé firmy už teď vědí, že na nich vydělají. Aktivní budou zejména marketingové společnosti. Středem jejich pozornosti jsou medailisté, v případě českých marketingových agentur biatlonisté. Zájem o tváře nebo jména českých olympioniků budou mít spíše nadnárodní firmy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaké budou ekonomické dopady olympiády zjišťoval Jan Beneš

„Tyto sporty nejsou těmi, kterých by se účastnily milióny našich spoluobčanů. My nemáme ani rychlobruslařskou dráhu. To spíš využijí zahraniční firmy. Mám dojem, že i tito naši sportovci mají kontrakty nikoli s českými, ale se zahraničními firmami,“ tvrdí Jiří Mikeš z Asociace komunikačních agentur.

Vedle biatlonistů se o velké překvapení postarala snowboardistka Eva Samková. Do olympiády příliš známá nebyla. Tahákem reklamních agentur bude ale i ona, shodují se analytici. A to hned z několika důvodů. Firmy se podle nich obecně velmi zajímají právě o nové tváře.

Obrovskou výhodou pro Samkovu může být i to, jak se o ní psalo a mluvilo, například jako o pohodářce. Na jejích webových stánkách je úvodní věta: Vítejte u nejrychlejší holky vesmíru.

Svojí roli podle odborníků sehraje i věk a vůbec celkový živnostní styl olympioničky. Sponzory proto nemusí mít jenom ze sportovní branže, ale i dalšího byznysu. Eva Samková připoutala pozornosti i mezi bookmakery. Sázkové kanceláře ale říkají, že o největší tržby se jim postaral lední hokej.

„Hokej obecně patří sázkařsky k velmi atraktivním sportům. I mimo olympiádu mu po fotbalu patří druhá příčka. Na olympiádě atraktivita hokeje z pohledu sportovního sázení výrazně roste,“ říká například Karolína Stojneková ze společnosti Chance.

Třeba na osmifinálový zápas našeho týmu se Slovenskem Češi prosázeli více než 20 milionů korun. A miliony korun zdejší sázkaři vložili na první zápas, který česká hokejová reprezentace sehrála se Švédskem.

Rekordní sázky

Některé společnosti budou mít finální výsledky během dnešního dne. Už teď ale některé z nich potvrzují, že Olympiáda v Soči bude zřejmě z pohledu sázek rekordní. Očekává to i mluvčí společnosti Fortuna Petr Šrain.

„My jsme před začátkem olympiády plánovali, že by hry v Soči mohly být rekordní. Toto se naplnilo, my jsme očekávali tržby zhruba 300 miliónů korun a ta částka bude ještě překročena. Největším tahákem byl hokej, na který směřovala více než polovina všech sázek.“

Konkurenční Tipsport odhaduje sázky za celkem 360 milionů korun, tedy dvojnásobek předchozí olympiády ve Vancouveru.

Zimní olympijské hry jsou z pohledu sázek atraktivnější než letní. Na zimní olympiádě se hraje právě lední hokej, na kterém jsou obvykle světové špičky. Letním hrám chybí na takové úrovni fotbal, který by připoutal srovnatelně velkou pozornost sázejících.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme