Facebook chce prý koupit výrobce solárních letadel, kvůli šíření internetu

Facebook má prý zájem o výrobce bezpilotních solárních letadel Titan Aerospace. S informací přišel technologický blog TechCrunch. Facebook chce přes tato letadla nabídnout spojení na internet obyvatelům odlehlých částí Afriky a Asie, kteří ten přístup nemají. Jedná se o dlouhodobý projekt Facebooku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Bezpilotní letadlo na sluneční pohon Solara 50

Bezpilotní letadlo na sluneční pohon Solara 50 | Foto: Titan Aerospace

Firma Titan Aerospace podle svých internetových stránek vyvíjí letouny na solární pohon, které by se mohly pohybovat ve vzduchu až pět let bez toho, že by musely přistát nebo natankovat nějaké palivo.

Mají rozpětí křídel 50 metrů jako velká dopravní letadla. Firma je nazývá "atmosférické satelity". Měly by létat ve výšce 20 kilometrů a jejich komerční provoz má začít už v příštím roce.

Podobný plán, jak dostat internet na dosud nedostupná místa, má i Google. Jeho projekt se nazývá Project Loon. Google chce dostat internet do odlehlých oblastí pomoci balonů na solární pohon.

Jedná se o konkurenty, kteří hledají nové uživatele svých služeb, kteří by se potažmo stali konzumenty internetové reklamy. Ta má u například Facebooku 50procentní podíl na celkových tržbách.

Pro Facebook by byl nákup výrobce solárních letadel další velkou investicí. Před několika týdny Český rozhlas informoval o tom, že kupuje za 16 miliard dolarů provozovatele aplikace pro mobilní komunikaci napříč chytrými telefony WhatsApp.

Ve srovnání s WhatsApp by byl Titan Aerospace za hubičku. Podle technologického blogu TechCrunch by Facebook měl zaplatit 60 milionů dolarů.

Aplikace WhatsApp umožňuje mezi mobily nejrůznějších značek zasílat textové zprávy podobné SMS. Navíc umí zprávy posílat i s fotkami, videozáznamy a zvuky.

Služba využívá stejný mobilní internetový tarif, jaký se používá k prohlížení e-mailu a surfování na internetu. S akvizicí WhatsAppu se Facebook dostal ke skoro půl miliardě uživatelů.

Facebook | Foto: Michal Jindra

Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme