Knihou s nejdivnějším názvem je podle Britů 'toaletová etiketa pro zamilované'

Od roku 1978 existuje v Británii cena pro knihu s nejpodivnějším názvem. Pořadatel, britský literární časopis Bookseller, se soustředí ani ne tak na obsah, jako spíš na chytlavost titulu. O vítězi hlasují lidé na internetu - a právě dnes se uzavřel 36. ročník. Vítězem se stala kniha, která je jakousi 'toaletovou etiketou pro zamilované'.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

kniha, ilustrační foto

kniha, ilustrační foto | Foto: Fotobanka stock.xchng

Cena Diagram vznikla v roce 1978 na knižním veletrhu ve Frankfurtu víceméně jako únik z nudy. U jejího zrodu stáli pánové Trevor Boundford a Bruce Robertson a nastolili tradici ceny za nejpodivnější název knihy publikované v uplynulém roce.

A jak to tentokrát dopadlo? Nezvítězila ani Buchtografie, tedy kniha o tom, jak je důležité upéct správný koláč ve správný čas, ani Zelinářské kočky z New York City o lidech, kteří si libují ve videích s kočičími mazlíky.

Prvenství nezískaly ani úvahy o tom, zda Je pstruh Jihoafričan, ani instrukce Jak se modlit, když vás Pámbu naštval, ani zamyšlení s názvem O původu fekálií - tedy o exkrementech coby součásti biodiversity a ekosystémů.

Odměnou je pouze sláva

Vítězem se stal souhrn užitečných rad Jak si během rande odskočit na velkou - průvodce toaletovou etiketou pro zamilované. Titul na internetu podpořilo 30 procent hlasujících z celkových téměr 1500.

Autoři, kteří píší pod pseudonymem Mats a Enzo, mají už v podobných úvahách praxi, už dříve vydali třeba tituly, Jak si odskočit na velkou v práci nebo Velká na dovolené.

Odměnou pro vítěze je pouze „čest a sláva“. Člověk, který vítězný titul nominuje, dostává láhev klaretu. Ovšem letos prý to byl zástupce šéfredaktora časopisu Bookseller Brian Payne, takže časopis zřejmě kvůli střetu zájmů rozhodl, že klaret tentokrát zůstane ve sklepě.

Časopis Bookseller – který je jedním z nejstarších literárních časopisů na britském trhu, existuje od roku 1858 – uvedl, že hlasující rozhodli moudře. S ohledem na praktičnost knížky.

Guardian: Britská slabost pro fekální humor

A britský Guardian podotýká, že britská veřejnost zas jednou ukázala jistou slabost pro fekální humor. Guardian to označuje za nebezpečný trend, kdy „bobek prostě vítězí“. Napovídají to i minulé ročníky.

Dříve třeba vyhrály tituly Jak jít na velkou v lese anebo Vaříme s Bobkem.

A jak dopadly další nominované tituly? O druhé místo se dělí Je pstruh Jihoafričan? a O původu fekálií, získaly shodně 23 procent. Následují Zelinářské kočky (14 procent), Buchtografie (6 procent) a Jak se modlit, když vás Bůh naštval (čtyři procenta).

Helena Berková, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme