Osm škol na Plzeňsku testuje speciální počítačové hry. Mírní poruchy učení

Dětí s poruchami učení nebo chování bohužel stále přibývá. A spolu s nimi i společností, které se snaží o jejich nápravu. Tradiční a uznávanou roli přitom hrají pedagogicko - psychologické poradny. Tam dítě nejen otestují, ale nabídnou mu i program ušitý podle jeho potřeb.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dítě u počítače (ilustrační foto)

Dítě u počítače (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Další alternativou je například metoda zvaná brain jogging neboli mozkový jogging. Jedná se o soubor speciálních počítačových her zaměřených na trénování mozku. A jejich účinek se v současnosti testuje také na osmi školách v Plzeňském kraji.

„Otevřeme si záložku logické myšlení a každou hru si zahrajeme jednou,“ dává dětem instrukce lektorka této metody na 13. základní škole v Plzni - Jitka Matasová Volfová.

Do nového kroužku se tady zapojilo 16 dětí od třetí do páté třídy a trénovat svůj mozek mohou pomocí 20 počítačových her.

Přehrát

00:00 / 00:00

Testování metody brain joggingu na plzeňských školách zaujalo Martinu Klímovou

„Většinu her zvládají děti samostatně. Jediná oblast, ve které často potřebují pomoc, je slovní zásoba.“

Kromě logického myšlení mohou děti rozvíjet i další kognitivních funkce, které jmenuje lektorka Naďa Landová:

„Paměť, koncentrace, logické myšlení a vizuálně prostorová orientace.“ Současně jmenuje poruchy, které brain jogging dokáže mírnit.

Paseka - nová počítačová učebna | Foto: Pavel Kvapilík

Virtuální medaile motivují

Cvičení na vybraných školách probíhá formou kroužku vždy dvakrát týdně po 90 minutách. Pokud se dětem daří, dostávají virtuální medaile, které je motivují k další práci. A hraní na počítači si užívá i školák Ondra.

„Z logického myšlení mám medaili diamantovou, což je ta nejlepší, takže mi to jde celkem dobře. Trénuji si to jako hru, abych se zlepšil, když potom hraji klasické hry na počítači.“

Avšak před častým používání počítačů varuje ředitelka pedagogicko - psychologické poradny v Plzni Blanka Veselá:

„Jako psychologové dáváme rozhodně přednost tomu, aby dítě procvičovalo něco v součinnost i s rodiči jako hru. U počítače, jen v součinnosti se strojem děti tráví času až dost.“

Když už ale většina dětí stejně tráví určitý čas před počítačem, mělo by to mít alespoň nějaký smysl, míní lektorka z 13. základní školy v Plzni - Irena Fikrlová:

„Zaujalo nás, že tato metoda je vytvořena odborníky, neuropsychology a má ve světě výborné výsledky. Pomáhá mozkové činnosti.“

A vyhodnocení ročního projektu se uskuteční na květnové konferenci. Pokud budou výsledky dobré, mohly by trénink mozku nabízet svým žákům i další školy v České republice.

Martina Klímová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme