Čeští studenti patří v řešení problémů k nadprůměru, jako Němci nebo Američané
Čeští studenti jsou ve schopnosti řešit praktické každodenní problémy na tom podobně jako v Německu nebo v Americe. Prokazují to výsledky českých žáků v mezinárodním testování PISA Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD).
OECD testovala schopnost mladých lidí ve věku kolem 15 let vypořádat se s neznámým běžným problémem. Porovnání se uskutečnilo v rámci studie PISA 2012.
Čeští žáci se ve srovnání 44 zemí dostali do skupiny nadprůměrných řešitelů a spolu s Němci se dělí o 16. a 17. místo. Podle odborníků je to úspěch.
„Například je tam na počítači simulovaná úloha, kdy si mají v nějakém složitějším automatu na lístky koupit jízdenku. To znamená, že si musí vyhledat nějaké informace,“ naznačuje jednu z úloh, na kterých se dovednosti testují, odborník na vzdělávání Tomáš Feřtek.
Nejlépe v testování dopadli žáci z asijských zemí, konkrétně ze Singapuru, Japonska a Koreje. „Asijské státy jsou vynikající v tom, že používají moderní technologie od útlého věku,“ je přesvědčen ministr školství Marcel Chládek z ČSSD.
Výsledky představili odborníci v 11 hodin v Paříži. Poprvé se neměřily jen dovednosti v matematice, čtenářství a přírodních vědách, ale i v počítačích.