Čeští studenti patří v řešení problémů k nadprůměru, jako Němci nebo Američané

Čeští studenti jsou ve schopnosti řešit praktické každodenní problémy na tom podobně jako v Německu nebo v Americe. Prokazují to výsledky českých žáků v mezinárodním testování PISA Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD).

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Budějovičtí studenti zkoušejí maturitu nanečisto

Budějovičtí studenti zkoušejí maturitu nanečisto | Foto: Kateřina Hálová

OECD testovala schopnost mladých lidí ve věku kolem 15 let vypořádat se s neznámým běžným problémem. Porovnání se uskutečnilo v rámci studie PISA 2012.

Čeští žáci se ve srovnání 44 zemí dostali do skupiny nadprůměrných řešitelů a spolu s Němci se dělí o 16. a 17. místo. Podle odborníků je to úspěch.

„Například je tam na počítači simulovaná úloha, kdy si mají v nějakém složitějším automatu na lístky koupit jízdenku. To znamená, že si musí vyhledat nějaké informace,“ naznačuje jednu z úloh, na kterých se dovednosti testují, odborník na vzdělávání Tomáš Feřtek.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výsledcích testování mluví Tomáš Feřtek ze společnosti EDUin

Nejlépe v testování dopadli žáci z asijských zemí, konkrétně ze Singapuru, Japonska a Koreje. „Asijské státy jsou vynikající v tom, že používají moderní technologie od útlého věku,“ je přesvědčen ministr školství Marcel Chládek z ČSSD.

Výsledky představili odborníci v 11 hodin v Paříži. Poprvé se neměřily jen dovednosti v matematice, čtenářství a přírodních vědách, ale i v počítačích.

Lenka Militká Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme