K reklamě v ruštině či vietnamštině by obce mohly vyžadovat i češtinu, navrhují poslanci

Města a obce budou možná moci regulovat cizojazyčnou reklamu. Předpokládá to novela zákona, kterou společně předkládají poslanci TOP 09, hnutí ANO a ČSSD.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hlavní příjezdová brána do tržnice SAPA v Praze - Libuši.

Hlavní příjezdová brána do tržnice SAPA v Praze - Libuši. | Foto: Tomáš Adamec

Pokud bude schválena, města a obce by mohly nařízením šíření reklamy s texty v jiném než českém jazyce zakázat, pokud by neobsahovaly „dobře čitelný a významově totožný“ text v češtině.

„Tady se jedná zejména o ty vnější viditelné reklamy, u nichž je na místě, aby byly i v českém jazyce, pokud jsou to podnikatelé, kteří v České republice podnikají,“ uvedla jedna z předkladatelek novely, poslankyně Helena Langšádlová (TOP 09).

Přehrát

00:00 / 00:00

O novele, která by umožňovala regulovat výhradně cizojazyčnou reklamu, mluvila poslankyně TOP 09 Helena Langšádlová

Za porušení obecního nařízení by podnikatelům hrozila pokuta.

Langšádlová uvedla, že se na ni kvůli možnosti regulovat výhradně cizojazyčnou reklamu obrátil Petr Kulhánek, primátor Karlových Varů, kde žije především početná ruská menšina.

Novela má však prý podporu i dalších měst – Prahy, Hradce Králové či Přerova – a podporuje ji podle Langšádlové i Svaz měst a obcí.

„Toto není zaměřeno pouze na Karlovy Vary, je to opravdu příležitost, možnost, nástroj, kterým mohou jednotlivé obce regulovat reklamu, říci v nařízení, v jakých komunikačních médiích, na jakém území obce, v jaké době a jakého okruhu reklamy se to omezení – to znamená rozšíření o text v českém jazyce – týká,“ dodala Langšádlová.

Vladimír Kroc, Český rozhlas, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme