K reklamě v ruštině či vietnamštině by obce mohly vyžadovat i češtinu, navrhují poslanci
Města a obce budou možná moci regulovat cizojazyčnou reklamu. Předpokládá to novela zákona, kterou společně předkládají poslanci TOP 09, hnutí ANO a ČSSD.
Pokud bude schválena, města a obce by mohly nařízením šíření reklamy s texty v jiném než českém jazyce zakázat, pokud by neobsahovaly „dobře čitelný a významově totožný“ text v češtině.
„Tady se jedná zejména o ty vnější viditelné reklamy, u nichž je na místě, aby byly i v českém jazyce, pokud jsou to podnikatelé, kteří v České republice podnikají,“ uvedla jedna z předkladatelek novely, poslankyně Helena Langšádlová (TOP 09).
O novele, která by umožňovala regulovat výhradně cizojazyčnou reklamu, mluvila poslankyně TOP 09 Helena Langšádlová
Za porušení obecního nařízení by podnikatelům hrozila pokuta.
Langšádlová uvedla, že se na ni kvůli možnosti regulovat výhradně cizojazyčnou reklamu obrátil Petr Kulhánek, primátor Karlových Varů, kde žije především početná ruská menšina.
Novela má však prý podporu i dalších měst – Prahy, Hradce Králové či Přerova – a podporuje ji podle Langšádlové i Svaz měst a obcí.
„Toto není zaměřeno pouze na Karlovy Vary, je to opravdu příležitost, možnost, nástroj, kterým mohou jednotlivé obce regulovat reklamu, říci v nařízení, v jakých komunikačních médiích, na jakém území obce, v jaké době a jakého okruhu reklamy se to omezení – to znamená rozšíření o text v českém jazyce – týká,“ dodala Langšádlová.