Česká pošta omezí doplňkový prodej na přepážkách, úplně se ho ale nevzdá

Ministr vnitra Milan Chovanec z ČSSD nedávno řekl, že pošta nemá vypadat jako vietnamská tržnice. Poštovním manažerům proto doporučil omezit doplňkový prodej hraček a drobného zboží. Vedení České pošty souhlasilo, ale po měsíci se na řadě poboček nic nezměnilo.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Postshop (ilustrační fotografie) | Foto: Filip Jandourek

„Mechanismus prodeje byl nastavený tak, že si každý region vybíral zboží, u kterého předpokládal, že poště přinese nějaký zisk. V tom bylo možná to základní pomýlení,“ vysvětluje mluvčí České pošty Ivo Mravinac, jak prodej nejrůznějšího zboží na poštách začal.

Absurditám se snažil učinit konec ministr vnitra Milan Chovanec, který na poštách zakázal prodej cigaret a upozornil i na to, že mezi známkami a složenkami nemají co dělat ani hračky.

Přehrát

00:00 / 00:00

O doplňkový prodej na poštách se zajímala Evelyna Kulíšková

Souhlasila s ním i řada klientů pošt. „Prodávají cigarety, hračky a další věci. Pak se nestíhají doručovat balíky včas,“ stěžovala si jedna ze zákaznic na poště.

Od silných slov ale uběhl měsíc a za přepážkami se situace nezměnila. „Musíme doprodat vše, co máme na skladě. Vedoucí na nás tlačí a bojíme se, že když nebudeme dostatečně prodávat věci, které se netýkají pošty, strhnou nám to z platu,“ řekla Českému rozhlasu jedna z pražských doručovatelek.

Sama se obává, že i tak přijde o část platu, když doplňkový prodej skončí.

Podle mluvčího České pošty Iva Mravinace něco takového ale nehrozí. Pošta prý má náhradní plán doplňkového prodeje, kterého se úplně vzdát nehodlá.

„Ministerstvo nic nezakázalo, přesto cigarety zmizí z pošt. Určitě zmizí zboží v tom množství, které bylo možné vidět přímo na přepážkách, a budeme se snažit na něj najít separátní místo,“ předpokládá mluvčí společnosti.

Doplňkové zboží z pultů pošt dočasně zmizelo, pošťáci ale dál nabízí smlouvy či pojištění

Číst článek

Sortiment, který bude pošta prodávat, chce ale její vedení pečlivě vybrat. „Předpokládám, že vznikne komise, kde budou zástupci z jednotlivých regionů i z centrály a také odboráři. Měla by se najít opravdu ideální cesta pro poštu i zákazníka,“ plánuje Mravinac.

„Nelze opomenout výnosy v úrovni 400 milionů korun. To není částka, kterou by si pošta mohla dovolit ztratit," dodal mluvčí s tím, že bude pokračovat i nabízení bankovních produktů nebo pojištění. Pošta má zatím podepsané smlouvy do roku 2017.

Evelyna Kulíšková, Vojtěch Man Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme