Nejbezpečnějším krajským městem z hlediska dopravní nehodovosti je Jihlava

V Česku rok od roku klesá počet tragických dopravních nehod. Panují přitom dost výrazné rozdíly mezi jednotlivými regiony a městy, jak potvrzuje i dnes vydaný ČP Index bezpečnosti, který porovnává míru nehodovosti v jednotlivých městech. Za posledních 10 let vychází jako nejbezpečnější Jihlava mezi krajskými centry a Tachov na úrovni okresních měst. Na opačném konci žebříčku figurují České Budějovice a Tábor.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kuriózní dopravní nehoda na silnici z Karlových Varů do Plzně

Kuriózní dopravní nehoda na silnici z Karlových Varů do Plzně | Foto: HZS Karlovarského kraje

„Jedním z faktorů, který výrazně ovlivňuje vývoj dopravní nehodovosti, je intenzita silničního provozu. Je velmi důležité, jestli například metropolí prochází nějaká páteřní komunikace, tranzitní trase, nebo se dokonce v tomto městě protínají,“ říká ředitel dopravní policie Tomáš Lerch a pokračuje:

„To je případ právě Českých Budějovic, jimiž přímo prochází hlavní silniční tah do Rakouska. Naopak Jihlava má už delší dobu obchvat, doprava je svedena mimo území města. Velký vliv mají i klimatické podmínky.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O automobilové nehodovosti v Česku mluvil na Radiožurnálu Tomáš Lerch, ředitel Služby dopravní policie

To podle Lercha znamená, že v regionu, kde jsou v zimních měsících zhoršené klimatické podmínky, jsou řidiči opatrnější. „Může to sice znamenat více dopravních nehod, ale zpravidla jde o nehody pouze s hmotnou škodou,“ tvrdí Lerch.

Zásadní význam má třeba také kvalita vozovky a bezpečnost jejího okolí. „Bezpečný dopravní prostor je jednou z hlavních podmínek bezpečného dopravního provozu. Pokud je dopravní prostor zlepšován, jsou dodávány bezpečnostní prvky, má to výrazný vliv na vývoj dopravní nehodovosti,“ potvrzuje Lerch.

Žebříček nehodovosti, který poměřuje počet nehod s vážnými následky a počet obyvatel daného města, je důležitý i pro dopravní policii. „Žebříček vychází ze statistik Policie České republiky. My se statistikami intenzivně pracujeme. Pravidelně vyhodnocujeme nehodovost, její následky a na základě tohoto vyhodnocení je organizován výkon služby,“ vysvětluje Lerch.

„Bereme v potaz jak hlavní příčiny dopravních nehod, tak lokality, tomu se snažíme přizpůsobit. Musíme brát v potaz i různá riziková období, jako příklad mohu uvést blížící se Velikonoce. V těchto obdobích se policie snaží svou činnost zintenzivnit,“ dodává.

Veronika Sedláčková, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme