Linka A pražského metra nejezdí. Dopravce mění výhybky a dřevěné pražce
V pátek večer se zastavila linka A pražského metra. Vlaky po ní začnou jezdit až po Velikonocích v úterý ráno. Dopravce musí během tří dnů vyměnit tři výhybky a ve stanici Dejvická dokonce původní dřevěné pražce. Práce potrvají nepřetržitě celé tři dny.
Výměna několika výhybek a pražců vyžaduje výluku celé trati. Jedině tak můžou do kolejiště vjet větší stroje. Ty převáží materiál mezi pracovišti a depem. Ve stanici Dejvická vyměňují výhybku číslo jedna a téměř šest stovek dřevěných pražců.
„Tohle je zatáčečka, aby to nemuseli utahovat ručně. Mechanizace, jedna z mála, která se využívá k výměně pražců,“ popisuje jeden z pracovníků obří mechanický šroubovák, pomocí kterého utahují matice jednotlivých pražců.
Na opravy ve stanici Dejvická dohlíží stavbyvedoucí Ondřej Krulikovský: „Tady je 278 pražců v koleji 2A, pak se bude dělat i ta vedlejší kolej s 276 pražci.“
Pracovníci vyměňují každý druhý pražec. „To je běžný postup, abychom dodrželi geometrickou polohu koleje. Což znamená výšku koleje a směr,“ upřesňuje.
Původní dřevěné pražce se mění za železobetonové, které jsou do betonového lože zalité zálivkovou hmotou, která má tlumící účinky.
Jediná mechanizace, která se do tunelů metra vejde, je dvoucestný bagr. Ten láme původní výhybky a pražce, odváží starý štěrk a naváží nový. Do štěrku pracovníci pokládají nové pražce, připevňují k nim koleje a následně vyrovnávají do geometrické polohy.
Linka metra A se na Velikonoce zastavila. Náhradní dopravu zajišťují tramvaje
Číst článek