Penta odmítá přezkoumání studie o vlivu letiště Vodochody na životní prostředí

Ministr životního prostředí Richard Brabec z hnutí ANO do pondělí rozhodne, jestli nechá znovu posoudit studii o vlivu rozšíření letiště Vodochody na životní prostředí. O přezkoumání rozhodnutí ho požádalo 11 okolních obcí. Pokud to ministr opravdu udělá, půjde podle investora - společnosti Penta - o krok, který není v souladu se zákonem.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Vodochody

Letiště Vodochody | Foto: Penta Investements

„Otevřela by se jakási Pandořina skříňka, kde by se znovu a znovu posuzovaly všechny dnes již uzavřené projekty,“ míní ředitel letiště Vodochody Martin Kačur.

„A v podstatě jakákoli výstavba jakékoli dopravní infrastruktury byla výrazně ztížená,“ tvrdí.

Letiště Vodochody:
- před sedmi lety ho od státu koupila za téměř 3 miliardy korun společnost Penta,
- patří do skupiny Aero, kterou Penta ovládá,
- mělo by odbavit 3,5 milionu cestujících ročně,
- je určeno pro nízkonákladové společnosti, nepravidelné a privátní lety,
- fungovat by mělo nejdříve v roce 2016,
- jeho rozšíření by mělo stát zhruba 3 miliardy korun.

Podle něj odpůrci stavby nedodržují standardní postup, jak EIA (šetření dopadu stavby letiště na životní prostředí) napadnout.

Pokud by ministerstvo studii zpochybnilo, vznikly by podle investičního ředitele Penty Zdeňka Kubáta společnosti milionové škody.

„To poslední, co bychom chtěli, je soudit se se státem. Nicméně pokud ministerstvo řekne, že něco udělalo špatně, tak by zároveň mělo přijít s tím, že na sebe bere nějakou zodpovědnost,“ myslí si.

„Nechci a nemohu cokoli předjímat. Pan ministr slíbil do pondělí 28. dubna, že se vyjádří,“ komentuje stanovisko Penty mluvčí ministerstva životního prostředí Petra Roubíčková.

Na konci března ale náměstkyně ministra Berenika Peštová z hnutí ANO připustila, že ministerstvo má z možné laviny podobných žádostí obavy.

Letiště Vodochody chce do dvou měsíců podat žádost o zahájení územního řízení, která je potřebná pro jeho rozšíření. Investor už do ní zapracoval 124 podmínek, které studie o vlivu na životní prostředí stanovila.

„Momentálně jsme ve fázi, kdy se dopracovává dokumentace pro územní rozhodnutí, a to jak pro stavbu sjezdu a nájezdu na dálnici D8, tak pro samotné letiště. Část námitek se týká územního řízení, část až dalšího stavebního řízení, část vyloženě výstavby a část až provozu (omezení pro noční lety, pozn. red.),“ popisuje Kačur.

Kladný posudek dopadu stavby letiště na životní prostředí vydalo ministerstvo koncem loňského října.


Letiště Vodochody

Simona Bartošová, A.Rokosová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme