Toyota svolává přes 6 milionů aut do servisu. V Česku se to týká 1500 vozů

Miliony vozů svolává do servisu ke kontrole japonská automobilka Toyota. Jde o jednu z největších svolávacích akcí v historii automobilového průmyslu. Zkontrolovány mají být modely Yaris, Urban Cruiser, RAV4 a Hilux vyrobené mezi roky 2004 a 2010 kvůli možným problémům se řízením a seřizováním sedadel.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Logo automobilky Toyota

Logo automobilky Toyota | Foto: Toyota

V České republice se svolávací akce týká přibližně 1550 vozů.

„Standardním způsobem budeme obesílat majitele postižených vozů doporučeným dopisem na přelomu měsíců dubna a května,“ říká mluvčí českého zastoupení Toyoty Tomáš Vaněk.

Přehrát

00:00 / 00:00

Svolávací akci Toyoty vysvětluje motoristický publicista Vladimír Rybecký

Servis, do kterého majitelé budou pozváni, jednak vymění spirální kabel na volantu, u kterého může dojít při určité situaci k poškození. Dále provede revizi pružiny u stavěcího zařízení přední sedačky a u sloupku tyče řízení překontroluje v jednom místě svár.

Svolávacích akcí je dlouhodobě poměrně hodně. Mediálně atraktivní jsou ale jen ty, které jsou masovějšího charakteru a při kterých se svolává alespoň milion aut na celém světě.

„Nejde o jednu svolávací akci, ale jde o pět svolávacích akcí, které se týkají pěti různých problémů. Zvláštní na tom je, že Toyota se rozhodla učinit tak najednou. Takže celkové číslo vypadá hrozivě, ale ve skutečnosti je to sice veliké, ale není to zase tak veliké a hlavně v žádném případě nejde o nebezpečné případy, kdy by šlo o život,“ upřesňuje motoristický publicista Vladimír Rybecký.

Automobilka Toyota se dlouhodobě chlubí předními příčkami ve statistikách spolehlivosti svých aut. Přesto právě ona má v poslední době nejvíc velkých svolávacích akcí. Ty jsou ale hlavně preventivní. Stejně postupují i všechny další automobilky.

Masové svolávací akce ve většině případů nemají vliv na prodej modelů té které značky. „Svolávací akce v řádech milionů se týkají především Spojených států a tam si Toyota vede naopak od té doby, co začaly ty její velké svolávací akce, stále lépe,“ uzavírá Vladimír Rybecký.

Jan Říha, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme