Stavba obchvatu Hroznětína patří mezi úspěšné projekty podpořené evropskými penězi
Do blízkosti Hroznětína na Karlovarsku se začnou v nejbližších dnech stěhovat těžké stroje. Začne tam dlouho očekávaná výstavba silničního obchvatu města. Projekt podpořila evropská dotace. Bez ní by se obec nové silnice v nejbližších letech určitě nedočkala.
„Schválil projekty v hodnotě více než 2,2 miliardy korun. A jsou to projekty z oblasti školství, zdravotnictví. Největší suma samozřejmě v silnicích a projekty pro malé obce,“ vysvětluje náměstek hejtmana, předseda regionální rady ROPU a sociální demokrat Petr Navrátil.
Podle jeho slov by v regionech na řadu projektů bez evropských peněz určitě nebyly peníze. Příkladem je výstavba obchvatu Hroznětína za více než 400 milionů. 85 procent zaplatí dotace.
„Obchvat Hroznětína bude stát přibližně 430 milionů korun a v podstatě by to mělo odvést stále rostoucí dopravu směrem na silnici 13, která vede z Karlových Varů do Ústí nad Labem.“
Problém s těžkou dopravou v centru Hroznětína přiznává i nezávislý starosta Martin Maleček. Podle něho je to důsledek otevření hraničního přechodu do Německa v Potůčkách a výstavba ski-areálu pod blízkým Plešivcem. Přes město si navíc údajně zkracují cestu i těžké nákladní automobily:
„Veškerá nákladní doprava mezi Ostrovem a Nejdkem jezdí přes Hroznětín. A protože v Hroznětíně jsou specifická úzká místa, mají kamiony problémy projet.“
Odlivu turistů se místní nebojí
Okolí Hroznětína se výstavbou komunikace významně promění. Starosta Martin Maleček se toho ale nebojí. A nemá obavu ani z toho, že se po otevření obchvatu začnou centru města vyhýbat turisté:
„Myslím si, že Hroznětínu to vadit nebude, naopak se mu odlehčí. Zvýší se bezpečnost provozu. Můžeme čekat odklon turistů, ale Hroznětín není vyloženě turistické město, takže z toho bych neměl strach.“
Stavba obchvatu ale nebude jednoduchá. Říká v této souvislosti náměstek hejtmana Petr Navrátil. Podle něhou bude nutné vybudovat násep. A nad regionální tratí povede nadjezd.
„Technicky to není složité řešení. Je to samozřejmě nová komunikace, musela se vyjednat ochrana ložisek kaolínu. Samozřejmě je to časově náročnější, a proto se stavba bude dokončovat v roce 2015.“
Zvětšit mapu