S velkým zadkem se rallye jezdit nedá, připomíná Prokop

Osmnáct bodů už získal během čtyř závodů letošního mistrovství světa WRC český rallyový jedec Martin Prokop a další by rád přidal už tento týden, kdy startuje legendární Rallye Argentina. Během testování v Červené Vodě na Jesenicku tak rozhodně nezahálel.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Už jen ostrý start speciálu, který má mezi 300-400 koňskými silami je něco, co se musí zažít

Už jen ostrý start speciálu, který má mezi 300-400 koňskými silami je něco, co se musí zažít | Foto: Michal Jurman

Kromě nastavení vozu musel například hlídat i svoji váhu. Jak sám říká, s tlustým zadkem totiž nemáte ve světě rallye co dělat!

„Sedačka je podobná jako ve formuli. Je zboku zesílená, takže se do ní málokterý slapský zadek vměstná. Vzhledem k přetížení, které na vás působí, tak jste ale nakonec rádi, že ji máte,“ popisuje Martin Prokop svou důležitou pomůcku.

„Můžete si zkusit do ní sednout, ale bude vás to hodně bolet, protože málokterý chlap se tam dostane. Většina závodníků se stará o svá hubená pozadí,“ dodává s úsměvem a zároveň politováním kyčlí, které ‚dostávají pěkně zabrat‘.

Prokopovi na důležitý test nakonec nedorazil nemocný navigátor Jan Tománek, sedačka po pravé straně vozu ale dlouho osiřelá nezůstala.

Přehrát

00:00 / 00:00

Den s Martinem Prokopem absolvoval Michal Jurman

„Honem, šup, už není čas, jdeme na to,“ povzbuzuje reportéra Michala Jurmana. „Zajedeme testovací úsek, který je asi 4-4,5 kilometru dlouhý. Trať už je extrémně rozbitá, takže ten zážitek může být docela silný, protože už to docela bolí.“

Sednout, připoutat. “Jsou tu šestibodové pásy. Když to bolí, tak to začíná být správně utáhnuté. Není to úplně komfortní, ale jde o bezpečnost,“ připomíná pilot.

Nastartovat, plyn. Jednička, dvojka, trojka… Po 150 metrech má Prokop zařazenou čtyřku! Jízda v rallyovém speciálu připomíná let těsně nad zemí v obrněném tanku, který jako by byl žvýkačkou doslova přilepen k šotolinové trati.

Ve skutečnosti je samozřejmě vše jen a pouze o mistrovství daného jezdce. „Byly tam velké díry, hodně kamení. Nebylo to nic šetrného, ale také jsem neměl moc prostoru zrychlit,“ zapřísahá se jihlavský rodák, který následně přiznává, že si na trati musel dávat pozor ještě na jednu konkrétní věc.

A tou byla váha reportéra. „Je větší, než je ta ideální,“ přiznával Prokop. „Nejlepší je to okolo 70 kilogramů, cokoliv navíc jde přes ten limit na posádku, který je 150 kilogramů.“ Tím kariéra Michala Jurmana v rallye velmi rychle skončila …

Martin Charvát, Michal Jurman Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme