Nejproblémovější místo D1 je mezi Šternovem a Psářemi, od dubna policisté napočítali 20 nehod

Nejvíce problémů na dálnici D1 v poslední době policisté registrují v úseku mezi Šternovem a Psářemi. Dálnice se v tomto místě modernizuje a auta mají k dispozici pouze polovinu vozovky, kterou rozdělují mobilní svodidla.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

D1 byla mezi Psáři a Šternovem na Benešovsku v obou směrech na 14 hodin zcela uzavřena kvůli bourání mostů

D1 byla mezi Psáři a Šternovem na Benešovsku v obou směrech na 14 hodin zcela uzavřena kvůli bourání mostů | Zdroj: ČTK

Policie musela v úseku mezi Šternovem a Psářemi řešit od začátku dubna dvacet dopravních nehod. Stovky řidičů musely stát v kolonách a lidé z okolí proto přestávají dálnici D1 využívat.

„Když jsme se blížili k dálnici, tak na Radiožurnálu hlásili, že tam je uzavírka a vytvořila se osmikilometrová kolona. Otočili jsme se a celou cestu absolvovali okreskami. Trvalo nám to dvě a půl hodiny,“ stěžuje si paní Věra s tím, že za normálních okolností jí cesta trvá zhruba 45 minut.

Přehrát

00:00 / 00:00

Proč je nejvíce nehod právě v úseku mezi Šternovem a Psáři, zjišťovala Věra Hájková

Podle Pavla Holejšovského, vedoucího dálničního oddělení Bernartice, je příčinou nehod mezi 41. a 49. kilometrem značné převýšení.

„Tento úsek je velmi komplikovaný, protože jde o největší podélný spád na dálnici D1, kde celkové převýšení dosahuje až 4,2 procenta,“ zdůvodňuje Holejšovský.

Řidiči podle něj také nedodržují předepsanou bezpečnostní vzdálenost mezi vozidly. Mezi nejčastější nehody tak patří nárazy do zadních částí vozidel a uražená zrcátka.

Řidiči jsou navíc podle policie stále bezohlednější. V omezení předjíždí, kde nemají, a překračují povolenou rychlost.

„Nejvážnější dopravní nehoda byla ta, kdy se řidička dostatečně nevěnovala řízení. Ladila navigaci a vyjela mimo dálnici. Vozidlo se roztočilo a následně skončilo na dočasných přenosných svodidlech,“ dodává Pavel Holejšovský.

Největší problémy nastávají po nehodách, u kterých je nutné zastavit provoz. Záchranáři se nemohou dostat na místo zásahu a řidiči uvíznou v kolonách na několik hodin.

Modernizace dálnice D1 | Foto: Český rozhlas

Věra Hájková, Anna Jadrná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme