Dálniční oddělení policie v Řehlovicích slaví 15 let. Pomáhá na objízdných trasách D8

I nedostavěná dálnice D8 musí mít svou dálniční policii. Na Ústecku funguje už 15 let. Kvůli nedostavěnému asi šestnáctikilometrovému úseku mezi Bílinkou a Řehlovicemi vypomáhají tito policisté kolegům na objízdných trasách. Dálniční oddělení rostlo spolu s dálnicí. Začínalo s dvanácti policisty, teď jich má 46.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Marek Verner sleduje provoz u tunelů na dálnici D8 | Foto: Gabriela Hauptvogelová

„Oddělení se v podstatě ve velmi provizorních podmínkách dislokovalo na obvodním oddělení v Lovosicích, později v bývalé školce. Přišly povodně, vzaly nám školku, tak jsme se přestěhovali do bývalého státního statku do Sulejovic.“

„Tak jsme se protloukali až do roku 2006, kdy jsme se těsně před Vánoci, kdy se otevíral tento úsek dálnice, přemístili do Řehlovic,“ vzpomíná šéf krajské dopravní policie Jiří Ušák.

Vedoucím dálničního oddělení v Řehlovicích je Karel Polák. Práci mu prý chybějících 16 kilometrů dálnice nekomplikuje. „Ale když jsou dopravní nehody na objízdných trasách, tak jezdíme vypomáhat. Kdyby objízdné trasy nebyly a jezdilo se po dálnici, možná by to bylo plynulejší a měli bychom více času na svoji práci,“ připouští.

Přehrát

00:00 / 00:00

S dálničními policisty z ústeckých Řehlovic natáčela o jejich práci Gabriela Hauptvogelová

Tou je mimo jiné sledovat provoz. Na dálnici od hranic k Lovosicím je zhruba 200 kamer v obou směrech. Marek Verner a jeho kolegové dávají největší pozor na dění v tunelech a jejich okolí.

„V německém tunelu je vlastně první z kamer, která monitoruje provoz od německých hranic na Prahu. Další máme na náhorní planině, ta zrovna nefunguje. Jinak pak už začínají před tunelem Panenská. V tunelu jsou pak kamery zhruba po 90 metrech,“ popisuje.

Kamery policisté občas přepínají na šesti monitorech. Případnou nehodu jim nahlásí automatický detekční systém.

„Jakmile tam vyskočí jakákoli detekce, tak to jednak zahlásí zvukově a také se přepne obraz kamery. Detekuje to třeba, že není signál, kolonu vozidel, poruchu komunikace, stojící vozidlo, vozidlo v protisměru, kouř nebo pomalu jedoucí vozidlo. To je většinou, když je tam nějaký těžký kamion, tak se pak dá upravit rychlost jízdy,“ vysvětluje Verner.

Dálniční policie řeší i krádeže

Asi největší nehoda byla u tunelu v roce 2010, kdy se srazila zhruba stovka aut - jen jeden člověk se lehce zranil. Dálniční policisté se ale zabývají i běžnou kriminalitou. Jiří Ušák připomíná loňský případ krádeže zhruba stovky kanálových mříží.

„Kdyby tam někdo najel, protože mu bouchla guma, tak by se snažil auto rychle dostat na krajnici, aby to mohl opravit, a vletěl by prázdným kolem do díry. Jak by auto a člověk vevnitř asi dopadli, si asi každý umí představit.“

Policisté nakonec zloděje i ukradené mříže našli.

Gabriela Hauptvogelová, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme