Autobusy z Mělníka a Neratovic by měly od léta končit v Ládví. Praha 8 nesouhlasí
Autobusové linky z Neratovic a Mělníka, které teď jezdí na Nádraží Holešovice, by měly mít od poloviny prázdnin konečnou u stanice metra Ládví. Podle radnice Prahy 8 ale tamní zastávky nejsou na takový nápor připravené a nárůst dopravy nezvládne ani přilehlá ulice Střelničná.
V Ládví v současné době zastavuje 36 autobusových linek pražské a částečně i středočeské hromadné dopravy. Od srpna by to mělo být o 106 víc. Autobus by měl na terminálu stavět každých šest až osm minut.
Místostarosta Prahy 8 Michal Švarc z TOP 09 částečně rozumí důvodu, proč chce organizace Ropid konečnou zastávku změnit, tedy kvůli denně ucpané ulici V Holešovičkách. Ládví je ale podle něj špatná volba.
Autobusy z Mělníka a Neratovic by měly od léta končit v Ládví. Důvody zjišťovala Anna Königsmarková
„Holešovičkám se uvolní, což je dobře, ale negativum je tam pravděpodobně ještě větší, než kdyby to zůstalo, jak to je. To jest, že do sídliště, kde bydlí desetitisíce obyvatel, se přivede nadměrná doprava, což nám připadá jako naprosto scestný nápad,“ podotkl Švarc.
Ulice Střelničná navíc v ranní špičce bývá také ucpaná, a proto ani tam provoz nebude bezproblémový. Radnici by se víc zamlouvala jako konečná stanice Letňany.
„Letňany jsou bez zástavby, je tam dostatek prostoru na otáčení i na parkování i cokoliv dalšího v souvislosti s autobusy,“ vysvětluje Švarc.
Praha 8 prosazuje Letňany. Jsou z ruky, namítá Ropid
S tímhle návrhem ale zase nesouhlasí organizace Ropid, říká její mluvčí Filip Drápal.
„V Letňanech by sice byla kapacita na autobusy, nicméně je to z ruky. Cesta by se Středočechům prodloužila zhruba o 15, někdy o 20 minut, navíc do Letňan jezdí pouze každé druhé metro, což je také hendikep. Takže z toho důvodu jsme zvolili právě Ládví.“
Radní z Prahy 8 ale rozhodně nechtějí skládat zbraně. Dál budou prosazovat Letňany a doufají, že je v tom podpoří i vedení hlavního města. Jasno by mělo být do začátku léta.
Zvětšit mapu