Správa komunikací dá letos do oprav a údržby pražských silnic 400 milionů korun

Vinohradskou ulici anebo Rohanské nábřeží v centru Prahy chce letos opravit Technická správa komunikací (TSK). Na rekonstrukce a údržby celkem čtyř desítek silnic vyhradila několik stovek milionů korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní značení, práce na silnici

Dopravní značení, práce na silnici | Foto: Filip Jandourek

„V rozsahu souvislých údržeb chystáme akce s tím, že náklady jsou kolem 300 milionů korun. Dále chystáme jmenovité opravy, které jsou už významnějšími změnami při opravě komunikace, s náklady kolem 100 milionů korun,“ říká ředitel Technické správy komunikací Ladislav Pivec.

Silničáři plánují opravit Vinohradskou, Bubenskou a Revoluční ulici. Nový povrch by letos mohl být i na Rohanském nábřeží anebo v ulici Generála Šišky. Správa ale musí nejprve získat stavební povolení.

„Ne všechny akci jsou teďka reálné, že je letos stihneme. Revoluční vypadá, že ano, Bubenská a Kodaňská taky. Teď jsme relativně těsně před tím, že dostaneme, nebo nedostaneme stavební povolení,“ dodal Pivec.

Přehrát

00:00 / 00:00

O chystané opravy komunikace v hlavním městě se zajímala Magdalena Medková

Technická správa komunikací plánuje investovat i do světelných signalizací a cyklostezek.

„Do těch půjde minimálně 30 milionů korun. Uvažujeme o tom, protože máme připravené ještě nějaké další akce, že bychom požádali radu hlavního města Prahy o přerozdělení peněz a že bychom ještě dalších devět milionů korun mohli efektivně využít na cyklostezky,“ upřesnil ředitel.

Cyklostezkou až na hranice Prahy

Upravit chce TSK například cyklostezky z Roztyl do Záběhlic anebo trasu mezi Trojou a Ďáblicemi. Už v létě by navíc lidé měli mít možnost projet na kole z centra až na konec Prahy.

„Dneska ta cyklostezka tak, jak vede od severu nebo od centra města na jih, končí před mostem Závodu míru ve Zbraslavi a my bychom odtud pokračovali prakticky až na hranice hlavního města. Nyní už je tam dokonce vidět základ té trasy,“ uzavřel Ladislav Pivec.

Magdaléna Medková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme