Slovensko se obává poklesu zájmu českých turistů, cestovní ruch má podpořit propagační kampaň
V některých českých rádiích začala propagační kampaň Slovenské agentury pro cestovní ruch. Přestože Slovensko loni navštívilo půl milionu českých cestovatelů, turistické organizace mají obavy z poklesu zájmu o jejich zemi.
Slovenské turistické organizace počítají s tím, že mladé generaci Čechů bude chybět nostalgie po společném státě a tomu přizpůsobí i místo své dovolené.
Slovenská agentura pro cestovní ruch proto zahájila kampaň, která má Čechům připomenout, že Slovensko nejsou jen Tatry. V propagačním videu se objeví například termální lázně na jihu nebo Košice na východě země a samozřejmě Bratislava.
Jakou kampaň vytvořila Slovenská agentura pro cestovní ruch, zjišťoval Vojtěch Berger
Ve Vysokých Tatrách není o české turisty nouze ani v létě, ani v zimě. Slovenská agentura pro cestovní ruch chce ale češtinu slyšet i v jiných částech Slovenska, říká mluvčí agentury Martin Šebesta.
„Uzpůsobili jsme soutěž a ceny tak, aby byly o méně známých regionech Slovenska. Jsou tam Košice, nádherné historické město Banská Štiavnica a je tam Dolní Strehová, která se nachází na jihu středního Slovenska,“ vyjmenovává Šebesta.
Na české turisty se chce zaměřit také Bratislava. Češi tvoří ve slovenské metropoli největší část zahraničních návštěvníků. Nemusí to tak ale zůstat napořád, říká František Stano z Bratislavské organizace pro cestovní ruch.
„Pro nás to bude do budoucna jedna z největších výzev. Model českého turisty se generačně mění. Bude stále méně těch, kteří vzpomínají na společnou republiku a mají k ní osobní vztah, a nová generace možná nemá primární vztah ke Slovensku,“ vysvětluje Stano.
Bratislava je ale malá a mezi sousední Vídní a Budapeští si u turistů své místo teprve hledá. Pro Čechy navíc ve slovenské metropoli nefunguje základní lákadlo, které platí na jiné cizince, tedy levné pivo. Za půllitr dáte v centru města v přepočtu asi 50 až 70 korun.