Hradec Králové chce opravit třídu Karla IV. Obchodníci se bojí o své zisky

Hradec Králové nedávno dokončil rozsáhlou opravu náměstí 28. října a přilehlých ulic Dukelská a S. K. Neumanna. Trvala přes rok a půl. Radnice teď plánuje, že by s opravami pokračovala i dál směrem do centra města - na třídě Karla IV. Už má studii, která naznačuje, jak by se mohla ulice proměnit. Práce by to byly opět dlouhodobé. Tamní podnikatelé se proto bojí, že přijdou o své zákazníky, a to nejen v době oprav.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní značení, práce na silnici | Foto: Filip Jandourek

„Naše fitness v Dukelské ulici fungovalo tři roky, z toho 17 měsíců trvala rekonstrukce,“ říká German Kopp, jeden z provozovatelů královéhradeckého fitness centra.

„Bláto, nepořádek, měli jsme tam asi měsíc necelých 60 centimetrů široký průchod. Invalida na vozíku, kočárky – nikdo tam neprojel. Do dneška se s námi nikdo nevyrovnal. Žádali jsme to na městě, vůbec nic,“ popisuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o plánovaných opravách v centru Hradce i dalších plánech radnice zjišťovala Lucie Valášková

Firma, ve které pracuje rodina Germana Koppa, měla v době oprav zhruba o polovinu nižší zisky. To je donutilo se přestěhovat. Teď sídlí ve Škroupově ulici, která sousedí s třídou Karla IV. A opět mají strach.

„Opravit se to musí, ale aby to nezasáhlo centrum, aby se z něj lidé nestěhovali. Město říká, že chce centrum zatraktivnit a dělá všechno pro to, aby lidé v centru vůbec nebyli. Život ve městě umírá,“ varuje Kopp.

Náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich z TOP 09 ale upozorňuje, že s žádnými náhradami obchodníci nemohou počítat.

„Kvůli jakékoliv stavbě města by kdokoliv z obchodníků nebo občanů po nás chtěl takové peníze, že bychom do budoucna nic nepostavili. Byl by to obrovský precedens, který by znemožnil jakoukoli další výstavbu, a toho se chceme vyvarovat,“ tvrdí.

Podnikatelé proti snížení parkovacích míst

German Kopp se připojil k petici, která bojuje i proti snížení parkovacích míst na třídě Karla IV. téměř na polovinu. Iniciovala ji Šárka Soares. Ta v lokalitě podniká i bydlí.

„Na záměru města nám vadí, že magistrát chce snížit počet parkovacích míst na třídě Karla IV., ve Škroupově a Průmyslové ulici a kolem náměstí 5. května. Dále, aby rezidenti s platnou parkovací kartou mohli parkovat ve výše jmenovaných lokalitách pouze po dobu 30 minut, a poté budou muset své vozidlo odstavit do parkovacího domu,“ vysvětluje.

Petici podepsaly už čtyři tisíce lidí. Město projednává dvě varianty možných parkovacích domů. Stavba jednoho z nich by pak měla nakonec problém s nedostatkem stání pro auta vyřešit.

„Jeden pod třídou Karla IV. a druhý v lokalitě Průmyslové a Škroupovy ulice, kde bude navrhován další parkovací dům. Vše musíme nechat ohodnotit také finančně,“ dodává Vedlich.

Město vystaví v červnu v podchodu na třídě Karla IV. studii navrhované podoby ulice. Společně s ní i nejčastější dotazy, které na radnici přicházejí. Mezi nimi je i otázka na cenu oprav - tu město odhaduje na minimálně čtvrt miliardy korun.

Simona Bartošová, Lucie Valášková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme