Škody způsobené vodou je potřeba před úklidem zdokumentovat a nahlásit pojišťovně

Lidé z postižených oblastí už začínají sčítat škody. Na řadu tak přicházejí pojišťovny, které mohou zničený majetek pomoci alespoň částečně nahradit. Před likvidací škod je důležité vše zdokumentovat, sepsat seznam poškozených věcí a škodu nahlásit pojišťovně.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Střekovská nábřeží 10.6.2013 - úklid po povodních

Střekovská nábřeží 10.6.2013 - úklid po povodních | Foto: Gabriela Hauptvogelová | Zdroj: Český rozhlas

Před likvidací škod by měli lidé vše zdokumentovat a sepsat seznam zasažených věcí, jejich stáří a rozsah poškození. Pak nahlásit škodní událost své pojišťovně.

„Budou k tomu potřebovat číslo pojistné smlouvy. Pokud to není možné, postačí jméno a rodné číslo. Dále by měli říct stručný popis pojistné události a přibližný rozsah škody a kontakt, na který ho pracovníci pojišťovny zastihnou,“ radí Marcela Kotyrová z České asociace pojišťoven.

Přehrát

00:00 / 00:00

O postupu řešení škod s pojišťovnou mluvila Marcela Kotyrová z České asociace pojišťoven

Pojistná událost se vypisuje na speciální formulář "Hlášení škodní události". Klient ale může pojistnou událost nahlásit i přes telefon. Formulář pak sepíše operátor, který mu navíc sdělí, jaké doklady má k likvidaci doložit.

„Pokud má klient možnost škodu nahlásit přes internet, tak na všech stránkách pojišťoven jsou ke stažení formuláře, na kterých vyplní veškeré údaje. Jsou tam i sepsané doklady, které jsou potřeba k likvidaci doložit," dodává Kotyrová.

Michaela Vydrová, Tereza Chlubná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme