Parkování v modré zóně? Nejprve botičku, pak teprve odtah, navrhuje poslanec Huml
Policie by neměla v zónách, kde smějí parkovat jen obyvatelé dané čtvrti, hned odtahovat auta hostujících řidičů. Tedy těch, kteří přijedou odjinud a nemají nárok tam stát. Nejprve by strážníci měli použít mírnější řešení, a to botičku, navrhuje poslanec ČSSD Stanislav Huml.
„Nejdřív by musela být použita botička, aby teprve potom se mohlo auto odtáhnout. Nic víc, nic míň,“ říká Stanislav Huml a pokračuje:
„Týká se to všech. Oni odtahují i invalidy, auto, označené invalidou, kterým pracně budujeme u obchoďáku vyhrazené parkoviště. Když zaparkuje v modré zóně, tak oni jsou schopní ho odtáhnout. Tak jsme upravili pravidla hry, kdy se použije botička.“
Když totiž přespolní řidič zastaví na volném místě, které je ale v modré zóně vyhrazené pro rezidenty, přijede za chvíli městská policie v doprovodu odtahové služby. A na půldenní starosti řidiče je zaděláno.
Odtah by měl ale podle Humla přijít na řadu až po určité lhůtě. O té by se mělo diskutovat, zda to bude tři, šest nebo dvacet čtyři hodin.
Stejně jako to stanovuje nynější úprava, by se ani podle návrhu Humla neměly odtahovat auta policie a dalších ozbrojených sil, záchranné služby nebo lidí s imunitou poslaneckou, senátorskou nebo diplomatickou.
Odtahovat auta, která překáží
Nadále by ale měla mít policie možnost odtáhnout auto, které překáží. Třeba když bude stát na tramvajových kolejích, bude vadit při údržbě komunikace nebo průjezdu záchranářů.
Poslanec Huml při práci na návrhu čerpal inspiraci i ze zkušeností řidičů. Záměr řešit odtahy zveřejnil na svém blogu a čekal na reakce veřejnosti. Lidé mu zaslali své zkušenosti a Huml se je snažil do návrhu zapracovat a předcházet situacím, kdy policie odtahuje auta, která stojí v zóně pro rezidenty jen velmi krátce. Tyto příběhy přistály Stanislavu Humlovi v emailu.
„Když na to přijde, odtáhli dítě, na jeřábu ho dali i s autem. Proto mluvím o tom, že odtahují doktorům auta, proto mluvím o tom, že odtahují policejní auta, protože to mám prověřené a vím, že to tak je,“ dodává Stanislav Huml, který problémy s odtahy sledoval i sám, konkrétně v Praze.
Kritika systému parkování a také častého používání botiček a odtahů ale zaznívá i z jiných měst. Problém mají například v Hradci Králové, kde má parkování v ulicích města na starosti soukromá firma.