Havířovští denně kličkují u nádraží mezi koly autobusů. Pomoct má rekonstrukce

Lidé z Havířova chtějí bezpečnější cestu na autobus. Když pospíchají z nedalekého supermarketu, mají totiž všechny přechody daleko. Stovky cestujících, kteří chtějí stihnout svou linku, se tak denně vrhají pod kola jedoucích autobusů, ale i aut. Podobné hazardování se zdravím by po letech mohla vyřešit chystaná rekonstrukce.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Čekání na tramvaj | Foto: F. Tichý

„Člověk se musí dívat, aby ho něco nesrazilo. Je to dlouhodobý problém tady a nikdo to neřeší. Přes přechod tady nikdo nepřechází, to by bylo na dlouho,“ říká paní Pavla, když čeká na křižovatce u autobusového nádraží. Po chvíli přeběhne cestu stejně jako ostatní a mizí ve dveřích autobusu.

Podobné hazardování se zdravím by teď ale mohlo skončit. ČSAD Havířov totiž chystá velkou rekonstrukci celého nádraží. Zchátralou budovu nahradí nová a zastávky budou blíž u sebe. Podobné řešení by podle dopravce mohlo cestujícím pomoci.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na křižovatce u nádraží natáčel reportér Stanislav Janalík

„Hlavní nástupní zastávky budou na nově vzniklém ostrůvku, lidé nebudou muset kličkovat mezi autobusy jako dnes, to úplně zanikne. Bezpečnost tam bude mnohonásobně vyšší,“ vysvětluje ředitel divize osobní dopravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial.

Někteří lidé ale tvrdí, že může být po rekonstrukci situace ještě horší. Dopravce totiž počítá se zmenšením celého areálu. Část pozemků prodá a na jejich místě developer postaví obchodní centrum s parkovištěm.

„Je to akce, která je dělaná narychlo, bez širších souvislostí s tím, že tam nějaká doprava už je. Měla by se dále zlepšovat, nikoli zhoršovat tím, že se přidá další zátěž na straně individuální automobilové dopravy i chodců jako takových,“ naznačuje Michal Podloučka z občanského sdružení, které chce v Havířově zlepšit dopravu.

Přestavba havířovského autobusového nádraží má vyjít zhruba na 120 milionů korun. Dopravce chce s modernizací začít už letos a hotovo by měl mít do dvou let.

Stanislav Janalík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme