Letošní státní maturity dopadly nejhůř za poslední čtyři roky
Výsledky letošních státních maturit jsou nejhorší za čtyři roky. Matematiku nezvládla skoro čtvrtina studentů. V němčině jich neuspělo téměř 22 procent. Podle ministra školství Marcela Chládka je na maturitních oborech příliš mnoho studentů, a to se odráží na snižování výsledků.
Neúspěšnost prvomaturantů ve společné části se oproti loňsku zvýšila o 2,5 procentního bodu. Letošek překonal i dosud nejhorší rok 2012, kdy propadlo 18,2 procenta studentů.
„U státních maturit zaznamenáváme neúspěch oproti loňsku ve všech předmětech, jak v matematice, tak i v anglickém jazyce,“ řekla Českému rozhlasu Klára Bílá z ministerstva školství.
Zhoršující se výsledky státních maturit okomentoval v Ranním interview ministr školství Marcel Chládek
„Zhoršení se týká i jiných jazyků jako je ruština, francouzština nebo španělština, tam je to skoro o 3 procenta vyšší neúspěch než byl v minulém roce, v německém jazyce o víc než 1 procento,“ dodává Klára Bílá.
Písemný maturitní test z matematiky nezvládla skoro čtvrtina studentů – propadlo 24 procent maturantů. Oproti loňsku se žáci zhoršili i v písemkách z češtiny a cizího jazyka.
Neúspěch studentů u maturit rozdělil odborníky, podle některých je maturantů moc
Číst článek
„Problém, a to již dlouhodobě, je vysoké procento neúspěšných studentů,“ řekl v Ranním interview ministr školství Marcel Chládek (ČSSD).
„A to je systém i velice neefektivní i co se týče financování ze strany státu. A budeme se muset podívat vůbec na systém maturitních zkoušek, ale i maturitních oborů.“
„Protože podle mého názoru je příliš mnoho studentů na maturitních oborech. A tato masifikace se odráží na snižování výsledků studentů,“ uvedl Chládek.
Inspektoři se zaměří na problematické předměty
Za nutné ministr školství Marcel Chládek považuje, aby bylo více inspekcí ve školách právě v předmětech, kde dochází k velkému propadu – v matematice, němčině.
„U cizího jazyka je výrazný problém, který musíme rozklíčovat. Prezentovali jsme šetření České školní inspekce, kdy studenti středních odborných škol druhého ročníku dostali test pro 9. třídy základních škol a vyplnili ho hůře, právě v německém jazyce, hůře než studenti základních škol.“
„Pravdou je, a to je debata už několik let, že u některých předmětů může být problémem i způsob vyučování,“ přiznal Marcel Chládek.
K maturitní zkoušce se přihlásilo celkem 89 779 žáků. Z toho 87 614 ke společné části a 83 638 k profilové.