Tísňovou linku pro zaměstnance zavádí Městská nemocnice v Ostravě, ochrání před agresory
Rychlejší pomoci při napadení agresivním pacientem se dočkají zdravotníci v Městské nemocnici v Ostravě. Pomůže jim nová tísňová linka pro zaměstnance, která začíná fungovat právě dnes. Tamní personál si totiž ze služby často odnáší škrábance a kopance a agresorů v zařízení v centru města stále přibývá. Ohrožení zaměstnanci se na speciální číslo dovolají ze všech telefonních přístrojů v nemocnici. Linku bude nepřetržitě monitorovat interní ochranka, která bude moct okamžitě vyslat posily.
Centrální příjem Městské nemocnice v Ostravě, právě tam se s agresivními pacienty setkávají často.
„Byla jsem pokousaná,“ říká sestřička Petra Majerová. Kolegyně měla zlomenou ruku. Druhou kopl do tváře.“
„Agresivní chování je na denním pořádku. A když ne fyzicky, určitě slovně.
Petra Majerová má třicetiletou praxi a z pacientů, kteří se s ní chtějí prát, bývá už unavená. Díky nové lince se bude cítit ve větším bezpečí.
„Pomocí jednoduchého čísla si přivolá speciální linku, která není obsazená,“ říká Milan Polleč. V nemocnici má na starosti bezpečnost. Jen za letošní rok už eviduje zhruba šest stovek agresorů.
„Potřebujeme mít silného muže na tom místě co nejrychleji. V okamžiku, kdy linka zazvoní, vybíhají.“
Polleč také popisuje, že nejčastější problémy jsou s opilými, nebo zdrogovanými pacienty.
Díky nové lince se má výrazně zkrátit doba, za kterou se zdravotníci dočkají zásahu ochranky. Doufají, že si z práce budou odnášet méně kopanců.