Ombudsman Krajské zdravotní řeší nejčastěji stížnosti na jednání zdravotníků

Kolem sedmdesáti stížností se za dva měsíce sešlo na stole ombudsmana akciové společnosti Krajská zdravotní, která sdružuje pět nemocnic Ústeckého kraje. Ombudsman Milan Schoř se snaží otupit hrany ve sporu mezi pacientem a lékařem. Stížnosti, které se dříve vyřizovaly pouze formálně, řeší osobně s oběma stranami.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na pohotovosti (ilustrační foto)

Na pohotovosti (ilustrační foto) | Zdroj: ČTK

Podle ombudsmana Krajské zdravotní Milana Schoře se pacientům nejčastěji nelíbí chování a jednání zdravotníků.

„Nemusí to vždy souviset s poskytováním zdravotní péče v naší nemocnici. Protože zjistili, že pracuji jako ombudsman Krajské zdravotní a to slovo "krajské" je asociovalo k tomu, že mě třeba žádají, abych jim pomohl vyřídit důchod, dopravu do nemocnice a podobně,“ popisuje Milan Schoř a pokračuje:

Přehrát

00:00 / 00:00

S ombudsmanem Krajské zdravotní Milanem Schořem mluvila Gabriela Hauptvogelová

„Dvě třetiny podaných stížností se týkají jednání. Komunikace mezi zdravotníky a pacienty a jejich rodinnými příslušníky. Registruji i stížnosti týkající se stravování v nemocnici, regulační poplatky a podobně.“

Problém bývá často i ve vágní komunikaci, kdy si kvůli volbě neadekvátní komunikační strategie lidé zbytečně neporozumí.

„Někdo přijde v noci k lékaři na pohotovost a první, co mu lékař řekne, je: ‚Proč jste nepřišel třeba večer?‘ nebo ‚Proč nejdete až ráno?‘. To je špatně formulovaná otázka. Správně by se ho měl zeptat: ‚Jak dlouho máte ty potíže?‘,“ dává příklad Milan Schoř.

Pacient si pak stěžuje, že ho lékař vyhodí nebo naopak obviňuje z toho, že jde už pozdě.

Počet stížností je úměrný velikosti nemocnic v Ústí nad Labem, Děčíně, Teplicích, Mostě a v Chomutově. Lidé se na Milana Schoře můžou obrátit písemně, telefonicky nebo osobně. Každý den je v jedné z nemocnic. Přesné kontakty jsou na webu Krajské zdravotní.

Gabriela Hauptvogelová, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme