Středočeský krajský úřad zruší šest odborů, všechny zaměstnance si ale nechá

Krajský úřad Středočeského kraje čekají největší organizační změny za poslední roky. Počet odborů se sníží z devatenácti na třináct, méně tedy bude i vedoucích úředníků. Cílem má být jejich jasná odpovědnost a čitelná struktura úřadu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Krajský úřad Středočeského kraje

Krajský úřad Středočeského kraje | Foto: Filip Jandourek

„Hlavním cílem je udělat jednodušší strukturu, která by jasně vyjadřovala kompetence jednotlivých odborů a odpovědnost za výkon,“ vysvětluje Robert Georgiev, po březnové rezignaci Zdeňka Štětiny pověřený řízením úřadu.

Podle něj by teď Středočechům mělo být hned jasné, kdo na úřadě jaké záležitosti vyřizuje. Ačkoli v roce 2004 měl úřad 11 odborů, v roce 2009 jich bylo 17 a teď jich je 19.

Nově mají jasně kopírovat agendu radních. I tak ale bude odborů od dva více, protože po zvolení dosavadního náměstka pro dopravu Miloše Petery z ČSSD hejtmanem zastupitelstvo schválilo jiné rozdělení kompetencí.

Přehrát

00:00 / 00:00

O chystané změny na středočeském krajském úřadě se zajímala reportérka Alena Rokosová

„Hejtmanovi zůstává doprava. Nezrcadlí se mu jenom kancelář hejtmana, ale i odbor dopravy, proto 13,“ upřesňuje Georgiev.

V první etapě, která začne 15. července, vznikne také nový odbor investora, a to sloučením odboru veřejných zakázek a odboru investic. V září pak vznikne například nový odbor veřejné správy, který do sebe začlení odbor vnitřních věcí, část právního oboru a část odboru finanční kontroly.

Koncem roku se změny dokončí. Kompletně třeba zanikne odbor právní a legislativní, protože právníci se přesunou na jiné odbory tak, aby měl každý svého. Nedá se tedy mluvit jen o zániku odborů, ale spíš o jejich splynutí a zjednodušení sktruktury.

Důležité je, že bude míň vedoucích, což je krok správným směrem i podle šéfa středočeské ODS a krajského zastupitele Jana Skopečka.

„Bude se méně drolit odpovědnost, nicméně bude samozřejmě záležet i na konkrétních lidech. Ale co je hlavní, stále není jmenovaný ředitel krajského úřadu. Je to potřeba vyřešit velmi rychle,“ upozornil Skopeček.

Podle hejtmana kraje se rada rozhodne do konce července, jak bude v případě vyhlášení výběrového řízení na ředitele úřadu postupovat.

Změny by měly přinést milionové úspory

I interní audit konstatoval přebujelost úřadu nebo neschopnost vedoucích úředníků rozhodovat. Je otázka, jestli to nemůže souviset se všemi kauzami Středočeského kraje, kdy politici často tvrdili, že jde o zodpovědnost úřadníků, jako například v případě údajně předraženého webu tojecool.cz nebo stavby muzea letectví v Mladé Boleslavi.

„Neměli by mít strach, to je základní věc. Krajský úřad po všech těch kauzách vyšel jako instituce, která postupovala správně,“ říká k tomu Robert Georgiev.

Provoz krajského úřadu stojí ročně 430 milionů korun, změny by měly přinést milionové úspory. Bude totiž méně vedoucích i asistentek. 624 zaměstnanců na úřadě ale aspoň zatím zůstane.

„Na kraje bylo přeneseno více agendy ze státní správy, i letos nás čeká navýšení agendy právě v oblasti odboru sociálních věcí. Naše řešení je pokryto z vlastních zdrojů,“ dodává Georgiev.

A.Rokosová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme