Zakažte na trase z Děčína do České Lípy noční jízdy kamionů, žádají Ústecký a Liberecký kraj

Tranzitní kamionová doprava by mohla na noc zmizet ze silnice druhé třídy z Děčína do České Lípy. Po ministerstvu dopravy to požadují společně Ústecký s Libereckým krajem. Obce, kterými silnice prochází, se už víc než rok snaží kamiony z komunikace vykázat. Lidem v obcích vadí neustálý hluk i to, že jim blízko projíždějící kamiony ničí domy, které jsou často jen několik desítek centimetrů od silnice.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Přemíra kamionové dopravy na silnici 2. třídy mezi Českou Lípou a Žandovem | Foto: Tomáš Mařas

„Praská mi uvnitř omítka. Co je na zdi padá a opadává, jak se to chvěje. Kamiony ani nedodržují předepsanou rychlost. Stává se, že o sebe škrtnou zrcátkama, protože je to v některých úsecích úzké. Vodím syna do školky, když jede kamion, musíme se připlácnout na barák, aby nás nevzal s sebou, protože je tady chodník úzký," popisuje stávající situaci Luboš Svoboda z Horní Police.

Pan Svoboda má svoji roubenku jen metr od silnice. Domů v těsné blízkosti silnice druhé třídy z Děčína do České Lípy jsou stovky.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zmizí kamionová doprava ze silnice druhé třídy z Děčína do České Lípy? Podrobnosti zjišťoval Tomáš Mařas

„Na schůzce vloni v listopadu v Benešově bylo dohodnuto, že Ústecký i Liberecký kraj společně podají žádost na ministerstvo, aby došlo k omezení nočního provozu kamionů. Plní se v podstatě to, co se před více než půl rokem dohodlo, ale pro nás to trvá nepřiměřeně dlouho," říká starosta Stružnice Jan Mečíř ze sdružení Starostové pro Liberecký kraj.

Stružnicí stejně jako Žandovem nebo obcemi Jezvé a Horní Police na Českolipsku prochází právě silnice druhé třídy. Denně po ní projedou stovky kamionů. Podle ústeckého radního pro dopravu, Jaroslava Komínka z KSČM, kamiony silnici využívají hlavně pro tranzitní dopravu.

„Prokazatelně drtivá většina kamionů přes silnici 262, přes Benešov nad Ploučnicí, využívá náš kraj pouze jako tranzitní. Kompromis, který se nalezl, tedy omezení kamionů ve večerních hodinách tak, aby se občané mohli vyspat, je opravdu kompromisem mezi několika institucemi i mezi obyvateli."

Podle Zdeňka Gerstnera z ústeckého sdružení autodopravců Česmad Bohemia je silnice druhé třídy číslo 262 pro kamionovou dopravu problematická.

„Chápeme obyvatele podél komunikace, kteří tam žijí, že tam kamionová doprava asi nemá co dělat. Ta komunikace na to není stavěná. Na druhou stranu je problém tu dopravu vytěsnit někam jinam."

Přemíra kamionové dopravy na silnici 2. třídy mezi Českou Lípou a Žandovem | Foto: Tomáš Mařas

Ministerstvo dopravy se návrhem Ústeckého i Libereckého kraje na omezení nočních jízd kamionové dopravy bude zabývat. Jaké ale nakonec bude doporučení, není podle mluvčího ministerstva Martina Nováka v tuto chvíli zřejmé.

„V současné době nemůžeme říci, jaké bude naše doporučení, protože podle našeho předběžného názoru si takové omezení může stanovit samotná obec, nebo její nadřízený orgán, tedy kraj."

Může se tak stát, že o zákazu nočních jízd kamionů po silnici druhé třídy z Děčína do České Lípy budou rozhodovat samotné kraje.


Silnice II/262

Tomáš Mařas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme