Se změnami na železnici přijdou Černošičtí o čekání u kolejí, ale i o nádražní budovu

Černošice v okrese Praha-západ čeká za několik let velká proměna. Stát plánuje rozsáhlou modernizaci trati mezi Prahou, Plzní a Německem, a právě tato výstavba se výrazně dotkne i Černošic. Mimo jiné by měla jít ve městě dolů nádražní budova a také by už v budoucnu neměla auta jezdit přes koleje, které město protínají, ale trať by měla podjíždět.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Železniční zastávka Černošice - železniční zastávka | Foto: Petr Kološ

Stejně jako řeka Berounka, tak i projíždějící vlaky jsou nedílnou součástí života v Černošicích. Kdo tam někdy zavítal autem, zřejmě si postál u jednoho z několika železničních přejezdů.

Jenže v budoucnosti se má frekvence projíždějících vlaků zvýšit, městem bude projíždět vlak zhruba každých deset minut – a to by pro centrum města znamenalo velké komplikace s dopravou.

Proto má být v budoucnu místo současného hlavního přejezdu v Černošicích podjezd. Silnice povede podél trati a na úrovni kostela bude podjezd pod tratí.

To zřejmě bude některým obyvatelům z okolí vadit – už se ozývají – vedení města však trvá na tom, že je to vzhledem k tomu, jak se zvýší železniční doprava, nezbytné.

Ke konci dekády

Další významnou změnou bude stržení asi sto let staré nádražní budovy.

„Vnímáme to jako nutnou cenu za jiné výhody, které by ta rekonstrukce měla přinést. Vzhledem k tomu, že tu vlaky mají jezdit v desetiminutovém intervalu, tak investor celkem logicky říká, že to je vlastně na úrovni tramvaje, a není potřeba, aby tam byla nádražní budova – nechce se o ni starat,“ vysvětluje starosta Černošic Filip Kořínek (Věci černošické).

Podle něj také budova stojí v místě, kudy by měla po zrušení přejezdů vést silnice pro určitou oblast mezi tratí a řekou, která by jinak byla odříznutá.

Změna se nechystá hned, ale mělo by k ní dojít zřejmě v období mezi lety 2017 a 2020. Celý projekt je nutné pečlivě nachystat, protože kromě tratě, přejezdů a nádražních budov a zastávek se musí vyřešit i infrastruktura ve městě.

kov, Kateřina Havránková, Radek Duchoň Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme